הסניגוריה הציבורית מתנגדת להוספת מקומות כליאה: "לא פתרון"

    אליהו גרין No Comments on הסניגוריה הציבורית מתנגדת להוספת מקומות כליאה: "לא פתרון"

    על פי טיוטת הצעת מחליטים יוספו כ-4,600 מקומות כליאה כפתרון לצפיפות בבתי הכלא וכדי ליישם את החלטת בג"ץ. בפנייה נכתב: "הסניגוריה הציבורית סבורה כי פתרון בעיית הצפיפות הקשה במתקני הכליאה אינו טמון בבנייה מסיבית של מתקנים אלא בהפחתת הכליאה המיותרת הרבה הקיימת בישראל, לצד בינוי מדוד כנד סגירת מתקנים ישנים"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע הכוונה להגדיל את מספר מקומות הכליאה: הסניגורית הציבורית הארצית, עו"ד ענת מיסד כנען פנתה ליועצת המשפטית לממשלה והבהירה כי לעמדת הסניגוריה זהו אינו הפתרון הראוי.

    על פי טיוטת הצעת מחליטים יוספו כ-4,600 מקומות כליאה כפתרון לצפיפות בבתי הכלא וכדי ליישם את החלטת בג"ץ. "הסניגוריה הציבורית סבורה כי פתרון בעיית הצפיפות הקשה במתקני הכליאה אינו טמון בבנייה מסיבית של מתקנים אלא בהפחתת הכליאה המיותרת הרבה הקיימת בישראל, לצד בינוי מדוד כנד סגירת מתקנים ישנים", נכתב.

    במכתב מציינת הסניגורית הציבורית הארצית מספר מוקדים לכליאה בלתי ראויה בישראל: שיעורים חריגים של מעצרים בטרם הרשעה, בפרט בעבירות קלות; היקפים אדירים של מאסרים קצרים; מאסר ואי שחרור מוקדם ממאסר של אלה המתאימים לשיקום בניגוד מובהק לאינטרס הציבורי.

    הסניגוריה הציבורית מתריעה במכתב מפני "קידום מהלך שנראה כי סופו בהעלאת שיעורי הכליאה שלא לצורך, בניגוד גמור למדיניות ממושכת ומושכלת הנוהגת בשנים האחרונות בישראל". במכתב מצוין עוד כי "הנתונים מצביעים על כך שקיימת מגמה עקבית של ירידה בפשיעה, חרף הירידה ברמות הכליאה. מהלך הבינוי המוצע כעת, המשקף נכונות להרחיב את השימוש במעצרים ומאסרים במקום לצמצמו – עומד בניגוד למדיניות ממושכת ואפקטיבית זו".



    0 תגובות