גפני מסרב להעריך אם ירוצו בנפרד: "אני מקבל הוראות"

    אבי רבינא 2 Comment on גפני מסרב להעריך אם ירוצו בנפרד: "אני מקבל הוראות"

    יו"ר דגל התורה תקף: "בימים הקרובים שוב יגידו שאני הולך עם סער וגנץ. אומרים את זה עלי בגלל שמחפשים איזה דרך להשמיץ אותי, היות ואין לי תיקים ולא חמאה על הראש, אז אומרים שאני הולך עם השמאל"

    משה גפני צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר דגל התורה, חה"כ משה גפני אומר כי אינו יודע להעריך האם ירוצו ברשימה משותפת עם אגודת ישראל וכי הנושא נתון לפתחם של גדולי ישראל. "נעשה מה שיחליטו גדולי התורה. אין לי הערכה. אני מקבל הוראות", אמר גפני היום בוועידת התאחדות האיכרים בישראל המתקיימת בירושלים.

    עוד אמר גפני: "אתם תהיו עדים שוב בימים הקרובים, אם המתח בינינו ביהדות התורה יחריף, לתדרוכים על כך שאני הולך עם גנץ ועם סער ואחרים, אז תדעו לכם שאני הולך עם נתניהו ועם הימין, תמיד הלכתי עם הימין וכך זה יימשך", הדגיש גפני בעקיצה מרומזת לש"ס שהלכו לממשלות עם השמאל. עם זאת, הוא הודה כי נפגש עם סער לפני כחודש.

    "למה אומרים את זה עלי – בגלל שמחפשים איזה דרך להשמיץ אותי, היות ואין לי תיקים ולא חמאה על הראש, אז אומרים שאני הולך עם השמאל", הוסיף.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בסופו של דבר משמר מתווה בעלז הוא על רקע כלכלי קשה של בעלז כמו רוב החינוך החרדי, ועל רקע נגיסות קשות שלשיטתם ממילא כבר
      שינו את מצב העצמאות בחינוך החרדי.
      כל זה קרה דווקא בתקופות שהחרדים היו בקואליציה, וזה בגלל שפקידי משרד החינוך ופקידי משרד האוצר, הכריחו מדיניות לעומתית וחצופה נגד הפוליטיקאים וגם נגד החוק. במשרד החינוך מדובר בשניים שלוש חובשי כיפו סרוגות, בעיקר גור רוזנבלט ראש אגף רישוי בקרה ואכיפה, וחגי כץ מתחום החשבות ותקצוב
      הם קובעים את המדיניות ש75% תקצוב במוכש"ר (שמחוץ לחינוך העצמאי ובני יוסף) ו – 55% לפטור יהיה רק על סל מסויים מאוד שלאיש אין הסבר מדוע רכיבים מסויימים בתוך הסל ומדוע רכיבים אחרים הכרחיים מחוץ לסל, הכל באופן שרירותי (ויש מסמכים ממשלתייים שפורסמו בהם המדינה מודה שזה קביעה שירירותית ולאו דווקא על בסיס אמות מידה וקריטריונים או אפילו שיקול דעת סביר), מה שמביא למצב שהתקצוב הוא היום 25% במוכש"ר ופחות מזה בפטור, והמשכורות הם פשוט משכורות רעב!!. הם גם קובעים מדיניות אכיפה אכזרית ודורסנית שאין לה אח ורע בשום גוף ממשלתי כלפי גופים מתוקצבים (יש אין סוף חומרים בעניין). והם אלה יחד עם היועצים המשפטיים שמקדמים שינויים בתקנות שלוחצות באופן אנוש את החינוך החרדי, וכן מפתחים את תחום הפיקוח הכביכול פדגוגי בהיקף מפלצתי. כל האמור נכון גם לגבי היחס לחינוך העצמאי, אלא ששם התקציב מלכתחילה מתחיל ברף יותר גדול על פי חוק לכן איך שהוא בינתיים יותר שורדים, אבל בהחלט מתמודדים באופן לא פשוט כלל וכלל!
      העצה המתבקשת היא, במקום שכל הכוחות בפוליטיקה החרדים יוצאו לריק במלחמת אחים. ינצלו את כל האנרגיות האלה כנגד הפקידים במשרד החינוך ומשרד האוצר שבגללם קרתה כל המהומה מתוך הלחץ הצר והמצוק! יש הררי חומרים כנגד אותם פקידים סוררים , ואם יהיה שיתוף פעולה של חכי"ם חרדים אפשר לתקן את המצב להחזיר את המעמד העצמאי של מוסדות החינוך החרדי, ואת יציבותם הכלכלית!
      כמו כן, כעת שנתניהו בלחץ אדיר מהפיצול, זה הזמן לחתום איתו על הסכם פנימי שתוקם ועדה ממשלתית שתפקידה יהיה לבקר את התנהלות הפקידים במשרד החינוך ומשרד האוצר ולגבש כנגדם הליכים משמעתיים מכח סמכות שמוקנית לכל ממשרד ממשלתי לנקוט בהליכי משמעת כנגד פקידים סוררים וכן דרך משרד נציב שירות המדינה

      כמו כן יש לבחון את הרעיון שהחכי"ם החרדים צריכים להגיע להסכם שלא נכנסים לשום קואליציה לפני שמוסדר עדכון סל התקצוב שמוגדר סל בסיס (לא צריך בשביל זה שום חקיקה! מדובר בהחלטות שרירותיות של פקידים במשרד החינוך!) מבחינה תקציבית של מוסדות החינוך החרדי אלא יתמכו מבחוץ בתנאי שתוך פרק זמן מסויים העניין יוסדר ואם לא יפילו את הממשלה. כמו כן, צריכים לסכם על עדכון חוק נהרי שיחול גם על גני ילדים וגם תקצוב 100% החינוך העצמאי
      וכן יש לגבש מראש לפני הבחירות מסמך עבור הסכם קואליציוני לפיו יפורק המחוז החרדי ויבוטל כל הליך הפיקוח.
      כל האמור צריך להיות בהסכם סגור בין כל המפלגות החרדיות. אם תהיה ערבות אמיתית בין כולם, אז בעלז לא ידרשו להיכנס לתוכניות ממ"ח או חצי ממ"ח וגם לא יצטרכו להיכנס דווקא לחינוך העצמאי.
      הסיפור של מעמד מוסדות החינוך החרדי לא טופל כמו שצריך ומוטב לתקן זאת עכשיו גם אם זה מאוחר לאחר כל הנזקים שכעת אנו רואים, מאשר בכלל לא.

    2. 1

      מי אמר שבכלל יהיה גוש נתניהו? לפי המסתמן ולאור ניסיון העבר נתניהו יכול בקלות
      לנפנף את החרדים ולחבור לגנץ ואפילו ללפיד ולעשות איזה רוטציה על חשבון החרדים
      נראה שהחרדים הולכים בצורה עיוורת אחרי נתניהו שבגד בהם באופן קשה וגס מספר פעמים
      הצעירים שמוחים לו כפים, פשוט אין להם במודעות כל הבגידות שהיו בעבר
      אבל הפוליטיקאים החרדים עם כל הותק והנסיון עדיין מהמרים על נתניהו בצורה עיוורת?
      לפחות יש איזה משהו חתום אתו? יש איזה ערבויות ובטחונות מולו?
      צריך לקרוא את המפה, הסיכוי לרוב 61 אפסי! כבר אמר בזמנו איינשטיין:
      "אי שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות"
      אחרי 5 מערכות בחירות הנתון הזה של מאזן שקול או לפחות היעדר רוב, זהו כבר נתון מדעי,
      אלא אם כן יתרחש איזה אירוע מכונן שיחולל מפנה, ולא ברור לאיזה צד זה יקרה אם יקרה כזה אירוע.
      נתניהו יודע את זה, וברור שהוא כבר בונה על רוטציה.