גורם מדיני בכיר: זה המסר של לפיד בשיחות עם מנהיגים בנושא איראן

    שלמה ריזל No Comments on גורם מדיני בכיר: זה המסר של לפיד בשיחות עם מנהיגים בנושא איראן

    לפי הגורם, המסר בשיחות של לפיד עם מנהיגים בינלאומיים, הוא כי הגיע זמן לנטוש את המו"מ עם איראן ברקע סירובה לכל ההצעות ובמקום זאת יש להגיע לפתרון אחר ביחס לאיום הגרעיני האיראני

    ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL
    9:35
    13.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on "הוא התחיל": מתי לגיטימי להעליב?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, יאיר לפיד קיים היום (חמישי) סבב שיחות בנושא האיראני ושוחח עם קנצלר גרמניה, חבר הקונגרס האמריקני טד דויטש – יו"ר תת ועדת מזרח תיכון בבית הנבחרים ועם שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס. גורם מדיני בכיר אומר כי ראש הממשלה צפוי לקיים שיחות נוספות בנושא בקרוב.

    בנוסף, ראש המל"ל יוצא בשבוע הבא לארה"ב בשליחות רה"מ לסבב שיחות.

    הגורם אמר כי המסר בשיחות הוא שהאירופאים שלחו לאיראן הצעה סופית, שאינה עומדת בעקרונות עליהם התחייבו האמריקאים בעצמם, וקבעו כי הצעה זו תהיה בבחינת הצעה אחרונה- take it or leave it. "איראן סירבה להצעה ולכן הגיע הזמן לקום וללכת. כל דבר אחר מעביר מסר חזק של חולשה".

    עוד אמר הגורם הבכיר ביחס למסר בשיחות, כי "עכשיו הזמן לשבת לדבר על מה עושים בהמשך כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני; ישראל כפי שידוע לכולם לא מחויבת לשום דבר ותעשה את מה שנדרש כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני וגם למנוע מאיראן שימוש בשלוחות הטרור שלה באזור. ארה"ב יודעת זאת ומכירה בכך".

    בנוסף, אמר הגורם כי דו"ח סבא"א מסוף מאי טוען שאיראן לא מספקת הסברים אמינים לסוגיית התיקים הפתוחים, "דבר שאמור להדליק אור אדום בוהק בקהילה הבינלאומית".



    0 תגובות