משפטי: החוב התנפח אך הצ'ק המקורי נשרף

    דוד קורצווייל | צילום: אילוסטרציה No Comments on משפטי: החוב התנפח אך הצ'ק המקורי נשרף
    21:26
    01.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on התגובה הישראלית למתווה ביידן: שלוש גרסאות סותרות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    באיחור של 14 שנים גילה א', תושב כפר סבא, כי נפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל, וכי עליו לשלם סכום עתק של 50 אלף שקלים. א' פנה בבהילות לעו"ד אביב הראל, שמצא כי מדובר בצ'ק ישן שבו זויפה חתימתו של א'. לדברי עו"ד הראל, המקרה נחקר בשעתו במשטרה, ונסגר ללא כתב אישום ובהיעדר אשמה.

    מבדיקה שערך עו"ד אביב הראל במשטרה ובלשכה להוצאה לפועל עלה כי כלל התיקים שנפתחו לאחר שנת 1999 לא נשמרו, ועל כן אין כל תיעוד לאותו צ'ק, ושהוא למעשה בוער. כך נאלץ התובע להגיע לפשרה בבית המשפט עם א', אשר במסגרתה שילם א' סכום נמוך בהרבה, של כ-2000 שקלים, ואילו התובע התחייב לסגור את התיק שפתח נגד א' בלשכה להוצאה לפועל.

    ההודעה על פתיחת תיק בהוצאה לפועל הגיעה אל ביתו של א' בהפתעה גמורה: באיחור של 14 שנים, נחת עליו חוב בסך של 50 אלף שקלים. א' כלל לא הבין במה מדובר, ומבירור שערך, התברר כי מדובר בצ'ק ישן, שבו זויפה חתימתו. על פי התביעה, שהגיש א' באמצעות עו"ד אביב הראל, לפני כ-14 שנים פוזרו צ'קים של חברה בע"מ, אשר א' היה אחד משלושת בעליה, תוך זיוף חתימתו וללא ידיעתו. באותה תקופה אף התקיימה חקירת משטרה בנושא, אשר עסקה בחשדות של הונאה ופיזור צ'קים. על פי התביעה, חקירת המשטרה בזמנו הסתיימה ללא כתב אישום, מחוסר אשמה. על כן נדהם א' לגלות, כי 14 שנים מאוחר יותר, ולאחר שהתיק נסגר ללא כל אישום, נפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל לתשלום סכום עתק, אשר על פי התביעה הוא כלל אינו יכול לעמוד בו. על כן פנה א' לעו"ד אביב הראל, המתמחה בדיני משפחה, בדין הפלילי ובמשפט אזרחי, וזה פנה למשטרה וללשכת ההוצאה לפועל, על מנת לאתר את הצ'ק שנחשד כמזויף. להפתעתו של עו"ד הראל, גם במשטרה וגם בהוצאה לפועל נאמר לו, כי תיקים לאחר שנת 1999 כבר מזמן עברו ביעור. המשמעות: החומרים בנושא לא נשמרו, ועל כן אין כל הוכחה או תיעוד לכשרות הצ'ק.

    כשנוכח התובע, כי סיכוייו לקבל את הסכום שאותו תבע בעקבות הצ'ק החשוד כמזויף הינם קלושים, הוא הסכים להגיע לפשרה עם א'. במסגרת אותה פשרה הסתפק התובע בסכום של כ-2000 שקלים בלבד. לאחר העברת הסכום לידיו, התחייב התובע בבית המשפט השלום בכפר סבא לסגור את תיק ההוצאה לפועל שפתח כנגד א', בתוך שבוע ימים לכל היותר. "פסק דין זה מוכיח, כי ניתן לנקוט באמצעים כשרים ולבטל חובות מנופחים מההוצאה לפועל", אומר עו"ד הראל. "פעמים רבות אנשים מוצאים לתדהמתם, ביום בהיר אחד, כי לחובתם נזקף חוב עתק שכלל לא ידעו על קיומו. במקום למצות את כל האפשרויות, הם נכנעים לשלם סכומים גבוהים אשר מעבר ליכולתם".



    0 תגובות