לקראת אישור מינוי היועמ"ש: דרישה לפרסם את נימוקי הוועדה

ישראל רובין No Comments on לקראת אישור מינוי היועמ"ש: דרישה לפרסם את נימוקי הוועדה

וועדה במחשכים: הוועדה לאיתור היועמ"ש – התפקיד החזק ביותר במדינת ישראל המשליך על כלל האזרחים, נעשה ללא פרוטוקול רשמי שמועבר לחברי הממשלה ואמור היה להתפרסם פומבית לציבור. התנועה לאיכות השלטון דרשה משר המשפטים לפרסם את נימוקי הוועדה לבחירת המועמדים המומלצים ופסילת שאר המועמדים

גדעון סער צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הביקורת הציבורית האדירה נמשכת על רקע כוונתו של שר המשפטים סער למנות את עו"ד גליה בהרב מיארה, לה התנגד יו"ר הועדה השופט בדימוס אשר גרוניס. ובמיוחד לאחר שמועמדותו של המשנה ליועמ"ש רז ניזרי נפסלה לאור התנגדות האזור ומרידור אותם מינה סער.

אך כל זה לא נתפס לאור העובדה שעבודת הוועדה נעשית במחשכים ללא פרסום פרוטוקול וועדת האיתור לתפקיד הנחשב לחזק במדינת ישראל. נימוקי חברי הוועדה לבחירת 3 המועמדים ופסילת שאר המועמדים לא פורסם לעיון הציבור והשרים על אף השלכות התפקיד הרם.

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) לפני זמן קצר לכל חברי הממשלה בבקשה שידרשו מוועדת האיתור למינוי היועמ"ש את הנימוקים להמלצת הוועדה, בטרם יצביעו על כך בממשלה. זאת, מפני שבמסמך ההמלצה שהגישה הוועדה – לא פורטו כלל הסיבות והנימוקים לבחירת שלושת המועמדים הסופיים.

התנועה מדגישה במכתבה כי אין בו הבעת עמדה לגבי כשירותו של מי מהמועמדים, אלא היא רק מבקשת לוודא שבפני חברי הממשלה עומדת כלל התשתית העובדתית הרלוונטית.

במכתב לחברי הממשלה נכתב, "מדובר בהמלצת ועדה מקצועית-ציבורית לתפקיד אשר הינו מורכב ורגיש ביותר, ואשר נקבע לגביו הן בוועדת שמגר והן בהחלטות הממשלה כי הוא נדרש להתמנות על-ידי הממשלה לאחר התייעצות עם ועדה מקצועית שתבחן את כישורי המועמדים, באופן שיבטיח ויחזק את עצמאותו של היועמ"ש".

עוד נכתב, "מקום שהמלצות הוועדה המקצועית-ציבורית הועברו לחברי הממשלה ללא כל התייחסות פרטנית באשר למועמדים אשר הומלצו על-ידי הוועדה, כזו הכוללת את חוות דעתה על כל מועמד, כישוריו, מידת התאמתו לתפקיד, ניסיונו בתחום והנימוקים בגינם הוא או היא הם אלה שמתאימים לכהן בתפקיד היועמ"ש, אין הוועדה מקיימת תפקידה נאמנה, באשר נפגעת יכולתם של חברי הממשלה לקבל החלטה סבירה, מנומקת ומבוססת על תשתית עובדתית ראויה בדבר האדם המתאים לתפקיד", ציינה התנועה לאיכות השלטון בפני השרים".

ביתר שאת נכתב בסיום הנכתב, "לא זו אף זו, חובת ההנמקה החלה על הוועדה לנמק את בחירתה לגבי כל מועמד ומועמד נגזרת לא רק מחוק המינויים ומהחלטות הממשלה מס' 2274 ומס' 1773, אלא גם מחובת ההנמקה הכללית החלה על כל רשות מנהלית".



0 תגובות