פרופ' חגי לוין: "צריך לעודד התחסנות דרך הקהילות"

    מהדורת הבוקר No Comments on פרופ' חגי לוין: "צריך לעודד התחסנות דרך הקהילות"

    פרופ' חגי לוין בשיחה עם 'קול חי': "צריך להגיע לאותם אנשים שלא מתחסנים ולהבין מה החסמים שלהם. אנחנו לא יכולים רק להודיע לכולם 'לכו להתחסן', צריך לעבוד עם הרשויות המקומיות, ללכת לשכונות"

    חגי לוין צילום: פלאש 90
    21:04
    05.05.24
    אבי מימרן No Comments on "גם האסון הוא השגחה פרטית": הרב גולדווסר בשיחה של אמונה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין אומר בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר, כי יש להכיר בכך שמגיפת הקורונה תמשך ותלווה אותנו עם עליות ומורדות ובמקום לנקוט צעדים חריפים, יש להמשיך כל העת בהימנעות מהתקהלויות וצעדים דומים. כמו כן, הוא אומר כי בעניין ההסברה ובפרט בנושא החיסונים, יש להגיע לכל קהילה וקהילה ולא להסתפק בהעברת המידע דרך אמצעי התקשורת המרכזיים.

    "יש מגיפה עולמית, יהיו בה עליות ומורדות ולכן אנחנו צריכים לעבוד עם הציבור על התנהלות נכונה, ואגב אם מתנהגים נכון זה מונע גם מחלות אחרות ולא רק קורונה, אז לא צריך להתרגש מהגל שמתחיל לעלות, אלא צריך שכל אחד להיזהר כל הזמן ואז גם אין סיבה מיוחדת לדאוג", אומר פרופ' לוין בריאיון ל'קול חי'.

    הוא נשאל לדעתו על האפשרות להגבלות על לא מחוסנים: "אני חושש מצעדים נמהרים ואפילו נואשים שאולי נשמעים טובים אבל בטווח הרחוק לא עובדים, אנחנו רואים שיש פער בין ההנחיות וההגבלות שרוצים להטיל – לבין התנהגות הציבור בפועל. במציאות מה שקורה זה לאו דווקא מה שהממשלה אומרת. עם זאת, הסיכון הוא אמיתי ויתכן שבעוד כמה שבועות נראה עליה בתחלואה ובתמותה".

    הוא הסביר: "צריך שאנשים יבינו שהתקהלויות הן מסוכנות אבל הדרך למנוע את זה היא לא אך ורק המשטרה והחוק, אלא צריך הפנה ולכן למשל הדוגמה האישית היא חשובה. בנוסף, הכלי הטוב ביותר שלנו זה התחסנות וגם בזה צריך להגיע לכל מקום".

    פרופ' לוין הדגיש: "המענה הוא לא להמשיך לפעול באותם כלים, אלא מה שאנחנו אומרים ועד היום לא הקשיבו לנו. צריך להגיע לאותם אנשים שלא מתחסנים ולהבין מה החסמים שלהם, זה לא אנשים שהם מתנגדי חיסונים אידיאולוגית. זה אנשים מהפריפריה הכלכלית והחברתית עם השכלה יותר נמוכה, הכנסה יותר נמוכה. אנחנו לא יכולים רק להודיע לכולם 'לכו להתחסן', צריך לעבוד עם הרשויות המקומיות, ללכת לשכונות".

    עוד הוסיף לוין: "צריך לקדם בריאות בקהילות. בתחום הזה ממש לא מיצינו, לא הגענו לקהילות עצמם, למנהיגי הקהילות. אני חושב שהפעילות הזו היא נכונה. צריך לעשות את זה הרבה יותר. האם יש יחידת בריאות בעיריית רחובות, או כל עיר אחרת? לא. כי עד היום לא חשבנו שהרשויות המקומיות צריכות לדאוג לבריאות – וזו טעות חמורה. צריך ממונה בריאות גם בכל מוסד חינוכי".



    0 תגובות