בנט: "אנחנו צריכים להגביר את הדריכות ולמנוע פיגועים המשכיים"

    איתי גדסי No Comments on בנט: "אנחנו צריכים להגביר את הדריכות ולמנוע פיגועים המשכיים"

    ראש הממשלה הזכיר את החלטת בריטניה להכריז על הזרוע המדינית של חמאס כארגון טרור: "בבוקר זה, אפשר לשאוב תמיכה מהחלטתו של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, להגדיר את חמאס, גם את מה שמכונה "הזרוע המדינית", כארגון טרור. מעתה, גם אנשי "הזרוע המדינית" יהיו חשופים לאותן סנקציות בדיוק"

    צילום: קובי גדעון / לע"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע הירי בעיר העתיקה: "הבוקר היה בעיר העתיקה בירושלים פיגוע ירי קשה. יש לנו כרגע הרוג אחד ושלושה פצועים. בשם שרי הממשלה, אני מבקש להשתתף בצער המשפחה, ומבקש להצטרף לתפילה לרפואת הפצועים.

    מוקדם יותר הבוקר, קיבלתי משר הבט"פ וממפכ"ל המשטרה עדכון על פרטי האירוע. הייתה שם פעולה מהירה מאוד של כוחותינו. שתי השוטרות והשוטרים שהיו במקום נטרלו במהירות רבה את המחבל.

    עם זאת, זה הפיגוע השני שמתרחש בזמן האחרון בירושלים. הוריתי לכוחות הביטחון להיערך בהתאם ולגלות דריכות, גם מחשש לפיגועי השראה. אנחנו צריכים להגביר את הדריכות ולמנוע פיגועים המשכיים".

    בנט הזכיר את החלטת בריטניה להכריז על הזרוע המדינית של חמאס כארגון טרור: "בבוקר זה, אפשר לשאוב תמיכה מהחלטתו של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, להגדיר את חמאס, גם את מה שמכונה "הזרוע המדינית", כארגון טרור. עד כה, רק הזרוע הצבאית הייתה מוגדרת כך. מעתה, גם אנשי "הזרוע המדינית" יהיו חשופים לאותן סנקציות בדיוק.

    זה משקף הבנה מבורכת, שאני מקווה שתחלחל לכל אירופה, על איך עובד ארגון טרור. אין רקטות ואין טרור, בלי מעטפת מדינית, בלי גיוס כספים, בלי מכונת הסתה.

    אני מבקש להודות כאן באופן אישי לידידי, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, על החלטה חשובה זו, שתוביל עוד החלטות בהמשך.

    במהלך פגישתנו, העליתי בפניו את הנושא ואני שמח שהוא נענה. אני יודע שגם שרי החוץ, הביטחון, וכל הגורמים פעלו בעניין זה".

    לאחר מכן, התייחס בנט להתפשטות התחלואה: "בימים האחרונים אנחנו עדים לגל תחלואה קשה מאוד שמכה באירופה, ואנחנו רואים גם עלייה מסוימת במקדם ההדבקה כאן בישראל. החורף מתחיל, ואנחנו בפתחו של מה שמסתמן כגל תחלואת הילדים. לשמחתנו, אנחנו נשארנו עם האצבע על הדופק גם כשהמגמה הייתה חיובית ולכן אנחנו ערוכים.

    בימים האחרונים נחתו בישראל חיסונים רבים לילדים בכמויות גדולות מאוד לקראת מבצע החיסון שיחל ביום שלישי. צריך לומר – אלה חיסונים מיוחדים לילדים, הם מותאמים, ויש במנה רק את שליש הכמות שיש במנת מבוגרים. החיסונים הללו כבר ניתנו למיליוני ילדים בעולם, בעיקר בארה"ב. החיסונים בטוחים ויעילים בשביל לשמור על בריאות ילדינו.

    כפי שכבר אמרתי – בני, דוד, יהיה מהראשונים להתחסן, וכך אני מצפה מכל הורי ישראל, בוודאי משרי הממשלה, שיש להם ילדים או נכדים בגיל הרלוונטי.

    נוכח המצב הקיים, לא צפויות הקלות נוספות בתוך ישראל בשלב זה. צריך לומר – ישראל פתוחה ובטוחה, ואנחנו נפעל שככה יימשך".

    עוד אמר בנט: "לסיום, אנחנו מציינים היום את יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. לצאת לקרב ולהגן על מדינת ישראל זו גבורה יוצאת דופן, אבל התרומה לא נגמרת שם. יש אנשים שנושאים איתם את פצעי הקרבות גם שנים לאחר מכן, וחלקם לכל החיים.

    היום הזה הוא הזדמנות טובה לעצור ולהגיד לכל אותם משרתות ומשרתים, פצועות ופצועים, שאנחנו מעריכים אתכם ואוהבים אתכם מאוד.

    אני מבקש במיוחד להודות לשר הביטחון, בני גנץ, על המהלך לתיקון התמיכה בפצועי צה"ל. בשם ממשלת ישראל, ובשם הציבור הישראלי כולו, אני רוצה לומר לכם, לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה – תודה רבה".

    שר התקשורת יועז הנדל התייחס גם הוא לפיגוע בעיר העתיקה: "בוקר לא פשוט. אף ארגון טרור לא יסיט את הצומוד שלנו לקרקע ולא ימנע מאיתנו להיות בכל מקום בארץ ישראל.

    רוצה לציין את החתירה למגע של השוטרים. מקצועיות שהסתיימה בחיסול המחבל והצילה חיי אדם. נצטרך לבחון מחדש את תפיסת ״המגנומטרים״ הישראלית. כל אדם שנכנס לעיר העתיקה צריך לעבור בידוק זהה. שולח תנחומים למשפחתו של הנרצח והחלמה מהירה לפצועים".



    0 תגובות