סקר: 88% מהחרדים – הקיצוצים של ליברמן נובעים משנאה לחרדים

נדב דוד No Comments on סקר: 88% מהחרדים – הקיצוצים של ליברמן נובעים משנאה לחרדים

רק 2% מהחרדים השיבו כי ישקלו לצאת לעבודה ולהפסיק את לימודי הכולל בשל הגזירות כנגד החרדים, כך התברר בסקר שערכה חברת "דיירקט פולס" | הסקר המלא

אילוסטרציה צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע גזירות ליברמן ובפרט גזירת המעונות, חברת "דיירקט פולס" ערכה סקר בקרב הציבור החרדי, על השאלה אילו שינויים אם בכלל יהיו במגזר החרדי כתוצאה מהגזירות, והאם כוונותיו של שר האוצר כלכליות או נובעים משנאה.

על פי התוצאות מתברר כי רק 2% מהחרדים אמרו כי ההחלטה תגרום לבעלים להפסיק את לימודיהם ב'כולל' ולצאת לעבוד. 40% חששו כי ההחלטה תגרום דווקא לאישה העובדת להפסיק לעבוד (23%) או לצמצם את היקף המשרה שלה (17%).

הנתונים דומים למספר המשיבים שטענו כי ביטול הסבסוד יפגע בהם במידה רבה (43%), בנוסף ל- 20% שהשיבו כי יפגעו במידה בינונית או מעטה.

ביחס למניעיו של שר האוצר, רוב מוחץ בציבור החרדי (88%) סבור כי המהלך נעשה מתוך שנאה למגזר החרדי, ורק 10% סבורים כי המניע היה גם כלכלי וענייני.

בדיירקט פולס אומרים כי עם תחושות כאלו, ספק גדול אם משרד האוצר אכן יזכה להבנה ושיתוף פעולה מצד הציבור החרדי, בוודאי בהתייחס לכוונות חלק מגורמי הממשלה לנסות ולשלב את החרדים בקואליציה. נמתין בינתיים להכרעת בג"צ מחר.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, במהלך חודש אוגוסט 2021, באמצעות מערכת דיגיטלית ואמצעים טלפוניים, בהיקף של 2,247 משיבים בוגרים (18+) מקרב כלל האוכלוסיה החרדית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 2.5%+- בהסתברות של 95%.



0 תגובות