אכיפת הבנייה הבלתי חוקית במעוז הפוליטי של הח"כ מרע"מ – הוקפאה

אוריאל לנדאו No Comments on אכיפת הבנייה הבלתי חוקית במעוז הפוליטי של הח"כ מרע"מ – הוקפאה

שערורייה: רשויות האכיפה קיבלו הוראה שלא לאכוף אכיפה מקדמת הסדרה בביר הדאג'-מרכז הכח של סעיד אלחרומי מרע"מ. ח"כ בן גביר: "אפילו בחלום בלהות, לא דמיינו שימכרו כל כך מהר את הנגב לפורעי חוק"

ח"כ סעיד אלחרומי צילום: דוברות הכנסת/ דני שם טוב
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רשויות האכיפה קיבלו הוראה מ-'רשות הבדואים' לעצור את האכיפה מקדמת הסדרה בכפר ביר הדאג' בנגב. כך פורסם הערב (שלישי) בערוץ 12.

במשרד לביטחון פנים שבה דנו גופי האכיפה בפעולותיהם, התקבלה הוראה לעצור את האכיפה מקדמת הסדרה בביר הדאג' וניתנה הוראה מפורשת להפסיק האכיפה, למעט אכיפה מנהלית.

ביישוב המדובר ביר הדאג', קיים מרכז הכח של מנסור עבאס וסעיד אלחרומי ויצויין, כי רק לפני יומיים הועברה 'רשות הבדואים' לידי משרד הרווחה, לבקשתם של אנשי רע"מ.

מרשות הבדואים נמסר בתגובה כי בתום פגישה עם ועד ביר הדאג', הוחלט בכפר להסכים להיכנס לתהליך הסדרה של המבנים הלא חוקיים בו. בשלב זה סוכם להקפיא את הליכי האכיפה וההריסה, ולקדם את תהליך ההסדרה.

לצד ההחלטה שלא לאכוף את את ההליך השיפוטי וצווי ההריסה במקום עבור מבנים לא חוקיים ישנים, סוכם בדיון במשרד לביטחון הפנים שהבנייה החדשה במקום תאכף כרגיל ועל פי החוק. ברשות הבדואים מוסיפים שלא התקבלה כל פנייה או נעשתה מעורבות של גורם פוליטי.

ח"כ בן גביר בתגובה: "מדובר בשערורייה שאפילו בחלום בלהות לא דמיינו שימכרו כל כך מהר את הנגב לפורעי חוק ולכן אפנה ליועמ"ש ואודיע לו כי בכוונתי לעתור לבג"ץ, אם מדיניות בלתי חוקית זו לא תתבטל לאלתר".

יוזכר, כי לפני מספר שבועות פרסם העיתונאי קלמן ליבסקינד ב'מעריב', כי ח"כ אלחרומי מרע"מ גייס את השר לשעבר עמיר פרץ ואת מנכ"ל משרדו, כדי לעצור הליכים משפטיים שמנהלת המדינה נגד אמו ואחיו, שפלשו לעשרות דונמים באופן בלתי חוקי ומפריעים להקמת שכונה לבדואים. בנוסף, מסר אלחרומי תצהיר לבית המשפט מבלי לספר לשופטת על הנגיעה האישית שלו לפרשה.

ח"כ אל חרומי התערב לטובת משפחתו שהשתלטה על אדמות מדינה בנגב

ח"כ אלחרומי מסר בתגובה לתחקיר: "אין לי מה להוסיף מעבר למה שכתבתי בתצהיר. א רק המשפחה שלי מתגוררת במקום. יושבות שם גם הרבה משפחות נוספות. אני מטפל בסוגיה הזו כמו שאני מטפל במקומות אחרים שלא קשורים למשפחה שלי. לא אתן עוד פרטים בהקשר הזה, משום שהעניין נמצא על שולחנו של בית המשפט".

'למה בתצהיר לבית המשפט, שבו ביקשת למנוע את ההריסה, סיפרת שאתה עומד בראש ועדת הכנסת העוסקת בשיפור מצבם של הבדואים, ולא גילית שיש לך נגיעה אישית להריסות האלה', נשאל אלחרומי: "זה תצהיר כללי", השיב, "אנחנו לא נכנסנו לפרטים של התושבים עצמם, מי זה ומי זה, בלי קשר לשייכות למשפחה זו או אחרת".



0 תגובות