איש השב"כ לשעבר: "מעריך שהודעת השב"כ יצאה כבר אחרי שבוצעו סיכולים"

    מהדורת הבוקר No Comments on איש השב"כ לשעבר: "מעריך שהודעת השב"כ יצאה כבר אחרי שבוצעו סיכולים"

    איש השב"כ לשעבר, דביר קריב בשיחה עם 'קול חי': "אני מאמין שההודעה של ראש השב"כ יוצאת כבר אחרי סיכולים כאלה ואחרים" | לדבריו "המספרים מאוד ברורים – רוב הטרור היהודי מגיע מימין קיצוני ולא משמאל". קריב הבהיר: "מדובר על עשרות בודדות של קיצוניים, לא על מחנה הימין הלגיטימי"

    ראש השב"כ נדב ארגמן צילום: פלאש 90
    22:41
    28.05.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל: כך עניתי לאחד מראשי 'אחים לנשק' שביקש לפגוש אותי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    איש השב"כ לשעבר, דביר קריב מסביר את הרקע לאזהרת ראש השב"כ מפני ההסתה שעלולה להוביל לפגיעה באישי ציבור: "אתה יוצא מנקודת הנחה לא נכונה, שראש השב"כ הוציא את ההודעה שלו רק בעקבות איזה מכתב של רבנים. צריך לראות את התמונה כולה, כרגע יש סיטואציה שבה יש אלימות אידיאולוגית שהולכת וגדלה. היחידות לאבטחת אישים ויחידת המודיעין לא יכולות במאה אחוז למנוע רצח פוליטי. למדנו את זה ב-4 בנובמבר 95 (רצח רבין) ואנחנו יודעים את זה עוד לפני".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, מסביר קריב: "זה מתכנס לרמת איום הולכת וגדלה כלפי אישי ציבור, גם כלפי ראש הממשלה רמת האיום הלכה וגדלה, אבל ככל הנראה בסיס המודיעין שעמד מאחורי זה לא הוביל את ראש השב"כ לבוא ולהגיד זה עובר את הגבול. צריך לזכור שראש השב"כ מתעסק באיסוף מודיעין, יודע מה קורה מאחורי הקלעים ואני מאמין שההודעה של ראש השב"כ יוצאת כבר אחרי סיכולים כאלה ואחרים, אני מעריך את זה על בסיס זה שכבר מאובטחים שני אישי ציבור שאינם שרים – בנט ושקד".

    לדברי קריב: "זה לא דבר שקורה חדשות לבקרים. הפעם האחרונה זה קרה היה באוגוסט 95, כשראש השב"כ כרמי גילון מזהה על בסיס תמונת המודיעין שההסתה עלולה להוביל לרצח פוליטי, ואז הוא מזהיר מספר אישי ציבור, ביניהם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ואומר להם 'המידע המודיעיני מראה שעלול להיות פה רצח פוליטי, ההסתה מגיעה לרמה שהיא עלולה להתפתח לאלימות פיזית' – וזה מה שכרגע נדב ארגמן אומר. זה שלא אמרו את זה בשנתיים האחרונות בבלפור – לא אומר שרמת האיום כלפי נתניהו לא עלתה. יתכן שהיא עלתה, אבל כנראה שלא הגיעה לרמה כזו שמי שאוסף את המודיעין מעריך שזה יגיע לאלימות כלפי נתניהו".

    קריב מסביר כי "יש בישראל שמאל קיצוני, אפילו שמאל קיצוני אלים ומסוכן והיו לאורך השנים גם סיכולים של ניסיונות פגיעה משמאל. סיכול זה לעצור מישהו לפני שהוא עושה פיגוע. אבל צריך להגיד בצורה ברורה, אין סימטריה בין שמאל קיצוני לימין קיצוני בארץ בנושא הזה. המספרים מאוד ברורים – רוב הטרור היהודי מגיע מימין קיצוני ולא משמאל. צריך להבהיר, אנחנו מדברים על אנשים מאוד קיצוניים, לא על מחנה הימין בארץ. מחנה הימין הוא מחנה לגיטימי, שומר חוק שהוא גם הרוב בארץ".

    "צריך להבין שגם המודיעין הוא מוגבל, אי אפשר לעקוב אחרי כולם כל הזמן ולכן צריך להרגיע את הרוחות", סיים קריב.



    0 תגובות