המשב"ק של מרן הרב וואזנר: "היה בו מיזוג נפלא של דרך החת"ס והחסידות"

    אסתי פלד No Comments on המשב"ק של מרן הרב וואזנר: "היה בו מיזוג נפלא של דרך החת"ס והחסידות"

    המשב"ק של הרב וואזנר זצ"ל, הרב משה נחשוני בריאיון מיוחד ל"מהדורה המרכזית" קורא למי שמשתתף לבוא רק עם מסיכה ולשמור מרחק. הרב סיפר על דרכו הייחודית של הגאון הגדול רבי חיים מאיר הלוי זצ"ל וגדולתו התורנית שהביאה לאחדות בקרב הקהילות בלונדון. והמומחיות הגדולה בענייני רופאה

    הגאון רבי חיים מאיר הלוי וואזנר זצ"ל צילום: שוקי לרר
    9:31
    29.05.24
    בצלאל קאהן No Comments on שמחה אחר השכול: ללוחם אריאל הי"ד נולד בן ראשון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: שוקי לרר

    רב הקהילה החרדית בראשון לציון, הרב משה נחשוני, המשב"ק של מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל התראיין הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והתייחס לקראת הלוויה הגדולה שצפויה להיות הערב אחרי לכתו של הגאון הגדול רבי חיים מאיר הלוי וואזנר זצ"ל, "מי שמגיע להלוויה חייב לבוא עם מסיכה, ולשמור על מרחק ככל האפשר. אפשר גם לקיים את מצוות לווית הצדיק וגם לשמור על הבריאות. מרן הרב וואזנר זיע"א היה פוסק גדול בנושא רפואה, ובטוחני שזה מה שהיה רוצה. זו ההוראה של כל גדולי ישראל".

    הרב נחשוני סיפר על דמותו הגדולה של הגאון זצ"ל, "זכיתי להיות בשימוש אצל אביו הגאון זצ"ל, הייתי שנים על גבי שנים בבית הגדול. אני זכיתי להיות עם הגאון רבי חיים מאיר וואזנר, הוא היה אישיות מיוחדת. בדרך כלל בן מתגמד מול אביו, אבל הוא היה משהו מיוחד. הוא היה מיזוג מיוחד של דרך החת"ם סופר קהילות אשכנז והחסידות יחד והוא המשיך את הדרך המופלאה הזאת", סיפר הרב נחשוני.

    הרב נחשוני מוסיף ומתאר את גדולתו התורנית הייחודית, "הוא היה פוסק, למדן, ראש ישיבה רב וממשיך דרך נפלאה של הבית הגדול הזה. הרב וואזנר היה מומחה עצום ברפואה והיה מבין בזה בצורה מולפאה והוא לא למד את זה. היו לו תשובות שהרופאים מאוד השתוממו".

    הרב נחשוני סיפר על גדולתו שאיחדה בין קהילות מנוגדות, "הייתה לו תקופה שהיה רב של שתי קהילות סאטמר בלונדון, ולמרות מחלוקתם הפנימיות, שם לא ייתכן שיהיה רב אחד לשתי הקהילות והוא היה אהוב והיה רבם של שתי הקהילות. הייתה לו אהדה גדולה בלונדון בכל הקהילות. הוא היה שריד לדורות הקודמים וחבל על דאבדין".

     

     

     



    0 תגובות