לראשונה בהיסטוריה: בית כנסת פעל גם באבו-דאבי, בירת האמירויות

    שלמה ריזל 1 Comment on לראשונה בהיסטוריה: בית כנסת פעל גם באבו-דאבי, בירת האמירויות

    לראשונה בהיסטוריה בית כנסת פעל באבו דאבי בירת איחוד האמירויות. 4 בחורי ישיבה הנמצאים בשלבי הסמכה לרבנות הגיעו לדובאי והערכו את התפילות בקהילה היהודית במהלך החג. שלושה מניינים נערכו בבירה, ובסעודות החג השתתפו מאה וחמישים יהודים בשני מקומות שונים

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמה ימים אחרי חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות, ולראשונה בהיסטוריה, פעל בראש השנה בית כנסת גם באבו-דאבי, המשמשת כבירתן של הפדרציות החברות באיחוד האמירויות.

    מנהיג הקהילה היהודית באמירויות הוא הרב לוי דוכמן שהיגר אליה לצורך כך לפני שש שנים מניו-יורק. דוכמן, הרב היהודי היחיד המתגורר במדינה דרך קבע, פועל בדובאי בצורה גלויה ומתואם מול השלטונות אבל באבו-דאבי לא התקיימה פעילות מסודרת עד כה.

    "אני פועל גם באבו-דאבי כמעט מהרגע שהגעתי לדובאי" מעיד הרב "אבל מדובר בעיקר בפעילות שנעשית בבתים של יהודים שמתגוררים בה. הפעילות באה לידי ביטוי בצורת שיעורי תורה או לימוד בחברותא, אבל אף פעם לא קיימנו באבו-דאבי תפילה במניין או טקסים דתיים אחרים".

    בית הכנסת החדש פועל באזור מרכזי ובולט שנקרא saadiyat island. לדברי הרב דוכמן "אני בטוח שהסכם השלום עם ישראל היווה זרז לפתיחת בית הכנסת ושמח שאת תפילות החגים האלו היהודים באבו-דאבי חגגו בביתם ולא הצטרכו להתנייד אלינו כבכל שנה לדובאי.

    אני מודה לאנשי המדינה הנדיבה שלנו, שמנהיגיה ובראשם שייח' אל זיאד שעושים הכול כדי שכול יהודי ירגיש כאן בבית. בניגוד ללא מעט מדינות, אפילו מערביות שבה חשים אנטישמיות, כאן הפעילות שלנו מתקבלת באהדה רבה מצד השלטונות והאזרחים".

    יחד עם זאת כיוון שהרב דוכמן ניהל מטבע הדברים את תפילות החגים בדובאי עצמה, הוא לא יכל להיות בגופו באבו-דאבי, ומצא לכך פתרון: ארבעה בחורי ישיבות מניו יורק שנמצאים בשלבי הסמכה לרבנות הגיעו לאמירויות והם ניהלו נהל את התפילות היהודיות הראשונות בהיסטוריה של אבו-דאבי. שניים מהם היו חזנים שהחליפו אחד את השני בתפילות, אחד קרא בתורה והרביעי היה זה שזכה לתקוע בשופר.

    בתפילות באבו-דאבי השתתפו 20 יהודים, שהבולטים בהם היו משפחה יהודית שהוברחה לפני חודש מתימן, ואילו בדובאי ערך הרב שלשה מנייני תפילות בשלשה אזורים שונים. במרכזי שבהם, שכלל ארוחת חג מכובדת השתתפו מאה יהודים, בכפוף להגבלת הקורונה, ו-50 אחרים השתתפו בשני המניינים האחרים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      להדגיש שהרב לי דוכמן הוא שליח חב"ד באיחוד האמירויות!
      יש שם לחב"ד עוד כמה שלוחים נוספים.