סיכול המתקפה: סעודיה שיתפה מודיעין מסווג עם ארה"ב

פנחס בן זיו No Comments on סיכול המתקפה: סעודיה שיתפה מודיעין מסווג עם ארה"ב

דיווח ב'וול סטריט ג'ורנל': סעודיה ואיחוד האמירויות שיתפו מודיעין מסווג עם ארה"ב כחלק מהמערך האזורי לסכל את המתקפה האיראנית נגד ישראל. נשיא צרפת מקרון אומר הבוקר כי מטוסי חיל האוויר הצרפתיים שהשתתפו בסיכול המתקפה האיראנית המריאו מבסיסם בירדן. לדבריו, ירדן קראה לצרפת להתערב ולסייע

צילום: פיקסביי
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סיכול מתקפת הכטב"מים האיראנית: הבוקר חושף ה'וול סטריט ג'ורנל' כי מדינות ערב העבירו לארה"ב בשקט מידע מודיעיני על תוכניות התקיפה של טהראן, פתחו את המרחב האווירי שלהן למטוסי קרב, שיתפו מידע מעקב מכ"ם ובמקרים מסוימים, סיפקו כוחות משלהן כדי לעזור וליירט את המתקפה. המדינות הן איחוד האמירויות וסעודיה, וייתכן שאף מדינות נוספות.

על פי הדיווח; במרץ 2022 מפקד סנטקום כינס פגישה חשאית בשארם א-שיח׳ של נציגי צבא מישראל וממדינות ערב כדי לבחון אפשרויות תיאום בין כלל הכוחות באזור. זה היה המפגש הראשון בהיקפים האלה של קצינים ישראלים וערבים בחסות אמריקנית לדיון במאבק באיראן.

⁠מיד לאחר התקיפה בדמשק שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה, ארה״ב החלה להפעיל לחץ על המדינות הערביות לשתף בכל מידע מודיעיני בנוגע לתכניותיה של טהראן. בתחילה אותן מדינות נזהרו למסור מידע מחשש שזה יוביל למתקפות ישירות של איראן נגדן, אך לאחר לחצים נוספים – סעודיה והאמירויות הסכימו למסור מידע. ירדן אף הסכימה לפתוח את המרחב האווירי שלה למטוסי קרב אמריקניים ושל מדינות נוספות, ואף ליירט בעצמה את הכלים האיראניים.

יומיים לפני התקיפה, גורמים רשמיים באיראן עדכנו את עמיתיהם מסעודיה ומדינות המפרץ על האופי והתזמון של התקיפה הצפויה. המידע הועבר לארה״ב, וכך ישראל קיבלה התרעה מוקדמת.

מרגע שהכטב״מים והטילים שוגרו מאיראן, הם זוהו בידי מכ״מים במדינות המפרץ – שמחוברים אל מרכז המבצעים של סנטקום שיושב בקטאר, והוא העביר את המידע למטוסי הקרב שהיו בכוננות במרחב האווירי של המזרח התיכון. כאשר המל״טים האיראנים הגיעו למרחב, הם הופלו ברובם ע״י ישראל וארה״ב, ובמספרים קטנים יותר ע״י בריטניה, צרפת וירדן.

המטוסים האמריקניים הפילו יותר מ-70 מל״טים. שתי ספינות טילים אמריקניות יירטו כ-6 טילים. מערכת פטריוט אמריקנית שמוצבת בעיראק יירטה טיל בליסטי אחד.

נזכיר כי ב'מהדורת הבוקר' אמר היום הפרשן לענייני ערבים כי: "האיראנים היו מעדיפים לירות על סעודיה", מה שמסביר את ההתייצבות הסעודית לצד קואליציית ההגנה של ישראל, בראשות ארה"ב.

נשיא צרפת מקרון אומר הבוקר כי מטוסי חיל האוויר הצרפתיים שהשתתפו בסיכול המתקפה האיראנית המריאו מבסיסם בירדן. לדבריו, ירדן קראה לצרפת להתערב ולסייע.

באיראן מביעים זעם רב על ההתערבות הירדנית בסיכול המתקפה, ברשתות החברתיות במדינה הופצה הבוקר תמונתו של המלך הירדני כשהוא לבוש כביכול במדי צה"ל, בצירוף אמירה כי הוא ציוני נלהב.



0 תגובות