בגלל המלחמה: בוטל הסכם היסטורי עם אינדונזיה

פנחס בן זיו 1 Comment on בגלל המלחמה: בוטל הסכם היסטורי עם אינדונזיה

לאחר ארבעה חודשים של מגעים חשאיים שנוהלו מאחורי הקלעים; הסכם שלום היסטורי בין ישראל לאינדונזיה כבר היה מוכן ומגובש ואמור היה להיחתם בהמשך החודש, אך הוא סוכל ברגע האחרון עם פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' לאחר מתקפת הפתע ב-7 לאוקטובר

אינדונזיה, אילוסטרציה צילום: שימוש לפי סעיך 27א' לחוק זכויות יוצרים
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

7 באוקטובר לא סיכל רק את הסכם הנורמליזציה עם סעודיה, אלא גם הסכם נוסף שאמור היה להיחתם ימים בודדים אחרי מתקפת חמאס. מדובר על הסכם היסטורי בין ישראל לאינדונזיה שאמור היה לצאת לדרך. ההסכם למעשה מכונן יחסים דיפלומטיים בין המדינות שכוללים הסכמים כלכליים, פתיחת שירותים קונסולריים ועוד.

על פי פרסום ב-Jewish Insider של להב חרקוב, ההסכם כבר היה מוכן ומגובש ואמור היה להיחתם בהמשך החודש. המגעים לכינון ההסכם כללו ארבעה חודשים של מגעים חשאיים שנוהלו מאחורי הקלעים. זה הסתיים בפגישה חשאית בספטמבר האחרון שהובלה בידי מנכ"ל משרד החוץ לשעבר רונן לוי ויועץ הנשיא האינדונזי.

עד כה, המדיניות הרשמית בין המדינות היא התעלמות או אי-קיום יחסים רשמיים. מצב זה נשמר שנים רבות עקב היותה של אינדונזיה מדינה מוסלמית אשר תומכת במאבק הערבי במדינת ישראל, אך כמו רבות מן המדינות האסלאמיות האחרות אינה נוטלת חלק פעיל במאבק. ברמת הפרט אזרחי ישראל אינם מנועים באופן גורף מלבקר במדינה, אך יתקשו לקבל אשרת ביקור. מנגד, גם אינדונזים רשאים לבקר בישראל, ומשלחות צליינים מבקרות בה מדי שנה. בכל אחת משתי המדינות לא קיימת נציגות של המדינה האחרת, אך בערוצים לא-ישירים שונים מתקיימים קשרי מסחר שונים בין אינדונזיה לישראל.



1 תגובות

מיין תגובות