הסכם שלום חמישי: טקס כינון הסכם השלום עם קוסובו נערך בזום

איתי גדסי No Comments on הסכם שלום חמישי: טקס כינון הסכם השלום עם קוסובו נערך בזום

במהלך הטקס חשף שר החוץ אשכנזי את השלט שיהיה על בניין שגרירות קוסובו בבירת ישראל – ירושלים

שר החוץ גבי אשכנזי צילום: פלאש90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסכם שלום חמישי: בטקס וירטואלי היסטורי, ראשון מסוגו, חתמו שר החוץ, גבי אשכנזי, ושרת החוץ של קוסובו, מליסה חרדינאי, על כינון יחסים דיפלומטיים בין ישראל לקוסובו. במהלך הטקס בזום שר החוץ אשכנזי חשף בסיום הטקס את השלט שיוצב בפתח השגרירות של קוסובו שתוקם בירושלים. ישראל תהיה המדינה המאה בעולם שתכיר בקוסובו.

שר החוץ אשכנזי אמר באירוע המיוחד: "כינון היחסים בין ישראל לקוסובו הוא צעד היסטורי חשוב ומרגש, המשקף את השינויים הרבים שחווה האיזור בחודשים האחרונים. היום, מצטרפת קוסובו רשמית למעגל המדינות השואף לשלום ויציבות והמכיר בישראל וירושלים בירתה".

לטקס קדמה פגישה בילאטרלית בהשתתפות שני שרי החוץ והצוותים המקצועיים, במהלכה הדגישה שרת החוץ של קוסובו את מחויבותה של קוסובו לדזיגנציה של חזבאללה.
בנוסף שיתפה בתוכניתה לקדם בקוסובו את החינוך לזיכרון בשואה כמו גם טיפול בבתי קברות יהודיים ופתיחת מרכז תרבות יהודי כבר השנה.

כזכור נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ לחץ על קוסובו וסרביה לכונן הסכמי שלום עם ישראל במהלך פגישת מנהיגי המדינות בבית הלבן, בנוסף להעביר את השגרירויות לירושלים.  שר החוץ אשכנזי הודה לממשל האמריקאי על תרומתו הרבה לכינון היחסים בין ישראל לקוסובו ואמר: "אני מודה לארצות הברית על מאמציה לקידום השלום בעולם, וקידום יחסי ישראל עם מדינות שעד לפני זמן קצר לא היו לנו יחסים דיפלומטים איתן".



0 תגובות