תיעוד מקומם מרכבת ישראל: התחזה לפקח ומנע כניסת חרדים לרכבת

ישראל רובין No Comments on תיעוד מקומם מרכבת ישראל: התחזה לפקח ומנע כניסת חרדים לרכבת

תיעוד בו נראה 'פקח' בתחנת רכבת ישראל מונע מחרדים לעלות לרכבת עורר תגובות נזעמות, אך מהר מאוד התברר כי מדובר במתחזה. ברכבת ישראל כתבו "הרכבת תשקול צעדים משפטיים כנגדו"

רכבת צילום: הדס פרוש, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתיעוד מקומם שהתפרסם לפני כשעה, נראה אדם בעל חזות של פקח ברכבת ישראל – לבוש אפוד צהוב ומחזיק משרוקית, מונע מאדם חרדי לעלות לרכבת בתחנת רכבת ישראל בבת ים תוך שהוא מכריז "אין כניסה לחרדים". מצלם הסרטון ואנשים אחרים שנכחו במקום גערו באותו 'פקח' אך הוא המשיך בשלו ואף צעק לעבר האנשים במקום שתיעדו את האירוע – שלא לצלם.

הסרטון גרר תגובות נזעמות בקרב הציבור החרדי. סגן השר מאיר פרוש הגיב לאירוע ומסר: "מזעזע לראות עד היכן מדיניות ההסתה נגד החרדים מחלחלת, מדאיגה העובדה שפקח ברכבת ישראל מרשה לעצמו לעשות סלקציה ומונע מחרדים את עלייתם לרכבת. אני דורש משרת התחבורה שתקרא לסדר את מנכ"ל רכבת ישראל על התנהגות עובדיו. בושה".

חבר הכנסת אליהו חסיד אף הגיש בכנסת הצעה דחופה לסדר היום בנושא.

מאוחר יותר התברר כי לא מדובר בפקח של רכבת ישראל, אלא במתחזה. בהודעה שהוציאו לתקשורת בחברת רכבת ישראל בתגובה לאירוע, נכתב: "בדקות האחרונות הופץ סרטון בו נראה אדם עם אפוד צהוב עומד על רציף תחנת רכבת ומנהל דין ודברים עם נוסעים. יובהר כי האדם אינו מועסק על ידי רכבת ישראל או חברות הנותנות לה שירותים כלשהם. האדם הורחק מהתחנה על ידי צוותי הרכבת באופן מיידי. הרכבת תשקול צעדים משפטיים כנגדו".

שרת התחבורה מירי רגב מסרה בתחילה התגובה לאירוע: "הזדעזעתי לראות את הסרטון המזעזע והקשה מרכבת ישראל. הנחיתי לבצע תחקיר מיידי של הנושא. אמירות כאלו והתנהלות כזו לא יהיו בבית ספרי. אעדכנכם מיד בסיום התחקיר".

לאחר בירור הפרטים כתבה רגב: "מתחקיר ראשוני שערכתי מול מנכ"ל רכבת ישראל עולה כי לא מדובר בעובד רכבת ישראל אלא במתחזה שנכנס למתחם התחנה ועוכב על ידי כוחות המשטרה. הנחיתי את מנכ"ל הרכבת לבדוק כיצד מתחזה הגיע לרכבת והצליח להתחזות לעובד רכבת ולפגוע בציבור. דבר שאסור שיתרחש".

ח"כ שלמה קרעי הגיב: "יצאה אומנם הודעה כי מדובר במתחזה, אבל מה עם הפקח הרישמי שהיה במקום? עציץ? יש למצות את הבדיקה עד תום. אלו פירותיה הבאושים של ההסתה כלפי הציבור החרדי מבית היוצר של ליברמן ולפיד".

סגן שר התחבורה אורי מקלב מסר: "אנחנו שמחים לראות שזה לא מקרה אמיתי, דבר כזה לא יכול היה לקרות ברכבת ישראל, אך זהו סרטון המשקף מצב בו הציבור החרדי סובל מתדמית של מפיצי מחלות, הציבור החרדי סובל מהקורונה יותר מכל ציבור אחר, יש לא מעט הכפשות והשמצות כנגד בציבור החרדי בגלל הדבר הזה".

מקלב הוסיף "אני קורא לחברי חברי הממשלה כאשר אנחנו מקבלים החלטות לראות את התמונה הכוללת, וההשלכות המקיפות על כל החלטה, הדברים האלה יש לקחת בצורה מאוזנת – כמו שהנושאים הכלכלים והחינוכים נלקחים בחשבון בטרם קבלת ההחלטה כך ההשלכות התדמיתיות צריכה להיות בחשבון".

"במגפה הזו אחד תלוי בשני, וצרך לחזק אחד את השני ולא לדחות אחד את השני", ציין מקלב.



0 תגובות