תשובה ב-30 שעות; רובוט חדש בצה"ל יקצר יגביר את קצב הבדיקות

    קובי פינקלר No Comments on תשובה ב-30 שעות; רובוט חדש בצה"ל יקצר יגביר את קצב הבדיקות

    רובוט חדש שנכנס לפועלה במעבדה הצה"לית לבדיקות קורונה צפוי להגדיל משמעותית את קצב והיקף הבדיקות במעבדה תוך קיצור זמן מתן התשובות ל-30 שעות בלבד בממוצע

    בדיקות קורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    8:27
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on הפעילות בשיפא: "זו תהיה השגרה שלנו בשנה הקרובה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק מהגברת מוכנות הצבא לחורף, ועל מנת להמשיך להילחם בנגיף בצורה היעילה ביותר, נכנס השבוע לפעולה רובוט חדש במעבדה הצה"לית לזיהוי הקורונה. פעילות הרובוט צפויה להגדיל משמעותית את מספר הבדיקות שיבוצעו מדי יום ולקצר את זמן מתן התשובות ל-30 שעות בלבד בממוצע.

    המעבדה הצבאית, בה פועל הרובוט, נפתחה לפני כמה חודשים באישור משרד הבריאות. "היא מאפשרת שמירה על הרציפות התפקודית ועל הכשירות המבצעית של הצבא ושל כוחות הביטחון", מעיד מפקד המעבדה, סא"ל ד"ר נועם פרוטר.

    המעבדה מסייעת בהתמודדות הלאומית של מערכת הבריאות בתקופת הקורונה, ומבוצעים בה מספר מחקרים פורצי דרך. מטרתם – קידום ופיתוח טכנולוגיות לזיהוי מהיר של הנגיף. "במידת הצורך, המעבדה פועלת 7/24, כדי לתת מענה מהיר ולאפשר קטיעה מוקדמת של שרשראות ההדבקה בצה"ל", הוא מוסיף.

    החידושים הטכנולוגיים מהווים מרכיב מרכזי בפעילות המעבדה, אך סא"ל ד"ר פרוטר מדגיש כי עובדיה לוקחים חלק לא פחות חשוב במאמץ: "עוצמתה לא מתבטאת רק במיכון המשוכלל, אלא בראש ובראשונה בהון האנושי – בצוות הנפלא אשר עובד לילות כימים ודואג לבריאותם של חיילי צה"ל. הוא מכפיל הכוח המשמעותי ביותר ביכולות המעבדה".

    לצד זאת, על מנת לתכלל את המענה השלם למשרתים בכל הנוגע למעגל הבדיקות והמעבדת קורונה בצה"ל, נכנס סא"ל עדי בוחבוט לתפקידו כראש ענף קורונה, תחתיו פועלת המעבדה הצה"לית.

    "אני מרכז את המענה השלם – מרגע שחייל נבדק, דרך קבלת התשובה והמשך הטיפול במקרה הצורך, ועד לחקירה האפדימיולגית, שמטרתה למנוע שרשרת הדבקה", מסביר הרע"ן.

    "אנחנו נמצאים במערכה נגד מגפת הקורונה בצבא", מצהיר סא"ל בוחבוט, "אני ואנשי חיל הרפואה נעשה כל שיידרש על מנת למגר את המגפה ולשמור על כשירותו של צה"ל".



    0 תגובות