חדשות התעשייה: ראש הישיבה ביקש והתלמידים מגישים דואט • האזינו

    דוד קליגר No Comments on חדשות התעשייה: ראש הישיבה ביקש והתלמידים מגישים דואט • האזינו

    איתן כ"ץ וברוך לוין מגישים את 'אחותינו' בעקבות בקשת ראש הישיבה הרב פיינשטיין, ומספרים על השת"פ המיוחד, תזמורת בלו-מלודי מארחת את אלי מרקוס ומשה טישלר למחרוזת קצבית | כל המידע על תעשיית המוזיקה במהדורת החדשות היומית עם יעקב בלוך • האזינו

    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דואט מרגש חדש לצמד הזמרים איתן כ"ץ וברוך לוין. המילים מבוססות על הברכה שניתנה לרבקה אימנו, עת עזבה את ביתה בדרכה להינשא ליצחק אבינו ע"ה.
    המילים מיוחדות נדירות ומעצימות. לפני עשרים שנה, ביקש ראש הישיבה, הגאון רבי דוד פיינשטיין שליט"א מתלמידו הקרוב, הרב אליעזר צ’ייט המוכשר, לחבר מנגינה למילים אלו שהיו משמעותיות מאוד עבורו. מאז ומעולם היה מנהג מיוחד מאוד שבוצע במהלך שלב כיסוי ההינומה על הכלה בחופה. האחים ומשפחת הכלה היו מתגודדים סביבה ומברכים אותה באותה ברכה שניתנה לרבקה אימנו לפני שעזבה את ביתה כדי להתחתן עם יצחק אבינו – "אחותנו את היית לאלפי רבבה".
    אבל, ככל שעבר זמן, נחלש המנהג וכמעט ונעלם, עד שהחליט ראש הישיבה לייסד אותו ולנהיג אותו מחדש. הדרך הטובה ביותר לשמר מנהג, היא כנראה להלחין לו מנגינה. הרב דוד פיינשטיין ביקש מתלמידו להלחין את הברכה המפורסמת, ואכן ר' אליעזר צ'ייט ובנו דוד הלחינו את "אחותינו" וראש הישיבה אהב את המנגינה מאד.
    כאן, נכנס לתמונה איתן כ"ץ שעיבד את השיר ורתם לדואט את ידידו הטוב, ברוך לוין כדי להגשים את משאלת הרב. "אני רואה בזאת זכות גדולה להמשיך מסורת והלחין שיר בהשראת המסורת מעוררת הערגה והחזרת העטרה ליושנה".

    האזינו לשיר:

    מילים: בראשית כ"ד | לחן: הרב אליעזר צ'ייט ובנו דוד | עיבוד: איתן כ"ץ.

    האזינו לחדשות:



    0 תגובות