בנט יגיש בישיבת השרים תוכנית חזרה לשיגרה

    איתי גדסי 1 Comment on בנט יגיש בישיבת השרים תוכנית חזרה לשיגרה

    שר הביטחון, נפתלי בנט, הציג לראש הממשלה תכנית לפתיחה מיידית של מערכת החינוך, המשק והכלכלה. התכנית תוצג בישיבת השרים הקרובה

    שר הביטחון נפתלי בנט צילום: פלאש 90
    8:09
    07.05.24
    חדשות קול חי No Comments on החלה פעילות צה"ל ברפיח; שני לוחמים נפלו במטולה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון, נפתלי בנט, שוחח אתמול (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעניין המשך פתיחת המשק בצל מגבלות הקורונה. בשיחתם, הציג בנט תכנית חלופית לזו לשל משרד הבריאות.

    השר בנט טען לפתיחה מיידית, מיד לאחר יום העצמאות, של מרבית מערכת החינוך (משפחתונים, גני ילדים, מעונות ויסודי) והעסקים בישראל (ללא בידור ואירועי ספורט), לצד שמירה על כללי ריחוק, הגדלת הבדיקות, שמירה על בתי האבות והאוכלוסייה המבוגרת. זאת, תוך שמירה על מרווחי ביטחון של 40 ימים מיכולת הקיבולת של מערכת הבריאות לקליטת חולים מונשמים.

    השר הסביר שבשלב זה נזקי הסגר בריסוק פרנסת ישראלים גדולים לאין ערוך מהתועלת הרפואית של הסגר.

    בנט הציג לראש הממשלה מודל מתמטי, שגובש על בסיס שיחותיו עם מומחים מישראל ומן העולם. עיקר המודל: בעוד יש כיום כמעט 2,000 יחידות הנשמות פנויות, ישנם רק כ-110 חולים מונשמים בפועל.

    הדבר המאפשר גידול של כמעט 2,000% (מעל 4 הכפלות, פי 2 כל אחת) במספר החולים המונשמים מבלי להקריס את מערכת הבריאות.

    לכן, לטענת בנט, ניתן לפתוח מיד את מרבית הכלכלה והחינוך תוך שמירה על הכללים, ולווסת את המשך הפעולות על פי התוצאות בפועל, תוך ניהול הסיכונים.

    ראש הממשלה אישר כי השר בנט יציג את תכניתו בפני ועדת השרים לקורונה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      רעיון גרוע מאוד. בעצם הוא אומר שלא אכפת לו שאנשים נוספים ימותו בשביל שהכלכלה לא תינזק! רואים שהשקפת העולם שלו לא יהודית בעליל. צריך להמשיך עם הסגר כמה שאפשר רק עם התאמות והקלות זהירות ובהדרגה גדולה לחזור לשיגרה.