גנץ בצפון: "אשקם את היחסים עם ירדן ואדאג לביטחון בדרום"

איתי גדסי No Comments on גנץ בצפון: "אשקם את היחסים עם ירדן ואדאג לביטחון בדרום"

יו"ר כחול לבן ביקר את מערכת היחסים של ישראל מול ירדן ואמר: "לאחר עשור של הזנחה מדינית, בכל הקשור ליחסים של ישראל – ירדן, איבדנו לראשונה שטחים שהיו נתונים לנו- הן בנהריים והן בצופר"

צילום: פלאש90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ  ערך היום (ראשון) סיור  בצפון והתייחס למהלכים המדיניים של ראש הממשלה וביקר את פעולתיו המדיניות והביטחוניות, "אני נמצא כאן בבית גבריאל, בחופה של הכינרת. כאן בחדרים שלידי, שני מנהיגים דגולים, יצחק רבין והמלך חוסיין, הוציאו לדרך את הסכם השלום בין ישראל לבין ירדן. הסכם חשוב ביותר בכל מובן שהוא".

לדבריו, "לצערי בשנה האחרונה, לאחר עשור של הזנחה מדינית, בכל הקשור ליחסים של ישראל – ירדן, איבדנו לראשונה שטחים שהיו נתונים לנו- הן בנהריים והן בצופר".

גנץ הבהיר כי "אני מתכוון לשקם את מערכת היחסים עם ירדן ולהפוך אותה לשכנות טובה, פעילה, בטוחה, ומתמשכת". יש לציין, כי גנץ התעלם מכך שבהסכם השלום עליו חתמו שני המנהיגים, התחייבה ישראל להחזיר את נהריים וצופר לירדן בתום 25 שנות שימוש.

על המתיחות בדרום מול חמאס אמר גנץ, "לצד זאת, אנו רואים גם בדרום הידרדרות ביטחונית מתמשכת. בלוני נפץ, שריפות וכל מני סוגים אחרים. אי אפשר לקבל את חוסר השקט המוחלט הזה בדרום. אני אדאג לביטחון בדרום ומהדרום. בשני המקרים, אשקם את היחסים שלנו עם ירדן ואדאג לביטחון לכל מקום. כך נעשה כי חייבים להתקדם".



0 תגובות