היסטוריה בשומרון: מחזור ראשון של כולל לימודי דיינות

    בנצי לייזרוביץ No Comments on היסטוריה בשומרון: מחזור ראשון של כולל לימודי דיינות

    8 שנים לאחר שנפתח – אמש סיים מחזור א' של כולל הדיינים הראשון בשומרון. מי שנפקד: הרב רזיאל שבח הי"ד שלמד גם הוא בכולל. דגן: "עושים היסטוריה גם בתחום לימוד התורה"

    יו"ר מועצה אזורית שומרון יוסי דגן, נואם באירוע צילום: רועי חדי
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כ- 8 שנים נפתח כולל ללימוד דיינות הראשון בשומרון. הכולל נפתח בעינב ביוזמת רב הישוב הרב ניר רוזנברג, ובראשו עומד הרב אוריאל אליהו שהוא גם תושב השומרון הראשון שמונה לתפקיד דיין בבית הדין הרבני לפני כחודש.

    הלימודים לדיינות אורכים כ 8 שנים. כך יצא שאמש ציינו בשומרון את שיאו של מסע ארוך, שהחל לפני כ 9 שנים כאשר הרב רוזנברג חלם להקים את כולל הדיינים הראשון בשומרון. וציינו את סיום הלימודים של מחזור א' של הכולל.

    דיין הינו התפקיד הבכיר ביותר בעולם הרבני, ותוארו מקביל לתואר דוקטור בישראל. בין התלמידים בכולל היה גם הרב רזיאל שבח הי"ד שנרצח בפיגוע ירי לפני כ 10 חודשים ולא זכה לראות את הכולל ברגע המרגש הזה.

    הטקס התקיים בנוכחות ראש מועצת שומרון יוסי דגן, הרב דוד לאו – הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב אוריאל אליהו ראש הכולל, הרב אליקים לבנון, הרב חיים גנץ ראש הישיבה בתל אביב, סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ומבני משפחתו של הרב רזיאל שבח הי"ד.

    במהלך הטקס אמר הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו: "יש כאן שורה של חתנים שסיימו תקופה שלמה תקופה מלאה, כשנכנסתי לתפקיד דיברתי עם ראש הממשלה ואמרתי לו כמו שיש למדינת ישראל יועץ משפטי כך ראוי שיהיה יועץ הלכתי" וכן הוא הוסיף: "תרשו לי למחוא לכם כפיים לתושבי הישוב הזה שאתם מחזיקים את התורה. כאן בישוב יש לכם דבר שלא קיים בהרבה מקומות. אלה לא רק מי שלומדים קבע בכולל שמחזיקים בתורה, אלא יושבי המקום ששותפים ומחזיקים ומודעים לאור שבוקע מבית המדרש"

    הרב אליקים לבנון רב השומרון: "זכו רבים לסיים וללמוד תורה. צריך להודות לנשים שנשארו לבד עד השעות הקטנות של הלילה כדי לאפשר את הלימוד".

    יוסי דגן ראש מועצת שומרון: "הכולל שאנחנו זוכים להיות באירוע שיא שלו. אירוע סיום של המחזור הראשון הוא חשוב בזה שאנחנו זוכים לייצר כאן קרן אור חזקה לשומרון. בפרט לצפון השומרון. "אבן מאסו הבונים" רק לפני 13 שנה (הגירוש), "הייתה לראש פינה" כפשוטו. בתנופת בנייה בגדילה ובתורה. יישר כוח לכל הלומדים. כולנו כל תושבי השומרון מוקירים אתכם ומודים לכם על התוספת החשובה הזו שיש כאן בישוב הזה, של תורה של לימוד תורה ושל השפעה על כל עם ישראל בכך".

    בארץ ישנם כמה עשרות כוללים לדיינות אולם רק מספר קטן מתוכם משתייך לזרם הציונות הדתית. בוודאי בשומרון. הכולל לדיינים בעינב שבשומרון הוא היחיד בארץ שזוכה ל 100% הצלחה במבחנים החיצוניים לדיינים לעתיד.



    0 תגובות