השרים יכריעו מחר – האם יחשפו את ניגודי העניינים?

    איתי גדסי No Comments on השרים יכריעו מחר – האם יחשפו את ניגודי העניינים?

    הצעת חוק של ח"כ מיקי רוזנטל שתעלה מחר בוועדת השרים לחקיקה דורשת מהשרים וחברי הכנסת לדווח לציבור על ניגודי עניינים פוטנציאליים שלהם והאינטרסים הכספיים שלהם

    ח"כ מיקי רוזנטל
    22:41
    28.05.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל: כך עניתי לאחד מראשי 'אחים לנשק' שביקש לפגוש אותי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי הכנסת והשרים יחויבו לדווח לציבור על האינטרסים הכספיים שלהם, בהם סוגי הנכסים שברשותם, השקעות הון וכן על ניגודי עניינים פוטנציאליים שלהם ושל בני משפחתם – כך עולה מהצעת חוק מיקי רוזנטל (המחנ"צ) שתידון מחר (א') בועדת השרים לחקיקה.

    "כיום הצהרת ניגוד העניינים של חבר כנסת חסרת משמעות לחלוטין" הסביר ח"כ רוזנטל: "המסמך נכנס למעטפה סגורה ונשמר בכספת. רק כשעולים חשדות להפרת אמונים מצד נבחר הציבור, רשאי היועץ המשפטי להורות על עיון במסמך – כשכבר מאוחר מדי"

    "שר שעסק בענייני חברה בה מחזיק מניות, ח"כ שזימן דיון על שכונה בה הוא מחזיק נכסים. חדשות לבקרים מתגלים מקרי ניגוד עניינים – בדיעבד. חשיפת מפת האינטרסים לציבור תחזק את הפיקוח הציבורי ותמנע ניגודי מבעוד מועד"

    ההצעה אינה דורשת מן הנבחרים לחשוף בפומבי נתונים מספריים כמו שווי נכסים וסכומי תיק השקעות, זאת על מנת לאזן בין הצורך בשקיפות באינטרסים לזכות לפרטיות של נבחר הציבור ועל מנת לא להרתיע מועמדים אמידים אך ראויים מלהצטרף למערכת הפוליטית.



    0 תגובות