המהנדס הסתתר מאחורי שקי חול שקיבל כסיוע הומינטרי ומת

    אבי יעקב 1 Comment on המהנדס הסתתר מאחורי שקי חול שקיבל כסיוע הומינטרי ומת

    קוקא, בן 44, נהרג במהלך פיצוץ סמוך למבנה באזור סודאניה שבצפון הרצועה, ליד חוף הים המוכר ככזה המשמש גם לניסויים • לפי הודעת הארגון, המהנדס נהרג במהלך "תאונת אימונים", אך מקור ביטחוני פלסטיני ציין כי הפיצוץ אירוע במהלך ייצור רקטה – תחום מומחיותו של ההרוג

    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אז מה באמת היה תפקידו של "מהנדס הרקטות" של החמאס שנהרג בעזה?

    תחקירן המודיעין רונן סלומון מפרסם בבלוג אינטלי טיימס כי בימים האחרונים ניכר כי קיים ויכוח בין הפרשנים גבי אופי עיסוקיו של המהנדס מוחמד (חמאדה) וליד אל-קוקא, במערך הפיתוח העצמי של זרוע הצבאית של החמאס.

    קוקא, בן 44, נהרג במהלך פיצוץ סמוך למבנה באזור סודאניה שבצפון הרצועה, ליד חוף הים המוכר ככזה המשמש גם לניסויים. לפי הודעת הארגון, המהנדס נהרג במהלך "תאונת אימונים", אך מקור ביטחוני פלסטיני ציין כי הפיצוץ אירוע במהלך ייצור רקטה – תחום מומחיותו של ההרוג.

    בישראל, היו שאישרו כי קוקא לא היה ראש מערך הפצצות של הזרוע הצבאית של חמאס, אלא עסק בהנדסת רקטות.

    בסרטון שפרסם הארגון, דווקא ניתן לראות שעיקר התמחותו של המהנדס סבב סביב בחינת המרעומים וחומר הנפץ ההודף (חנ"מ) לצורך ייצור פצצות ארטילריה לטווח קצר (מרגמות ומטולים) המיועדים לכוחות הח"יר.

    בסרטון ניתן לראות כי רוב הניסויים התבצעו לאורך החוף, בדומה לסרטונים אחרים שפרסם הארגון לאחר מותם של אחרים ממערך הייצור העצמי של הרקטות ארוכות הטווח של הארגון.

    עובדה מעניינת נוספת היא הסיכון, שנלקח במהלך הניסויים, ועימו התמודד המהנדס באמצעות מילוי בחול של שקי קמח מיוטה שנאספו ממשלוחי הסיוע השונים ושימשו עבורו כחומת מגן, מה שמסתבר, לא הועיל בניסוי האחרון שהסתיים כנראה בפיצוץ לא מבוקר של אחד ממרכיבי הפצצה או הרקטה במהלך שיגורה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כן יאבדו כל אויבך ה'