תקיעות השופר באלול מזכירות • טיפים לראש השנה שבפתח

    יוסי ברויער Comments Off on תקיעות השופר באלול מזכירות • טיפים לראש השנה שבפתח
    22:41
    28.05.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל: כך עניתי לאחד מראשי 'אחים לנשק' שביקש לפגוש אותי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאז היום הראשון של חודש אלול נהגו בקהילות ישראל לתקוע בשופר בסיומה של תפילת השחרית בבית הכנסת. אמנם למתפללים, מהותה של תקיעה זו היא להתחיל להרגיש את ימי הדין הממשמשים ובאים, אבל לך כאמא וכעקרת הבית התקיעות מזכירות דבר נוסף, בישולי החג מתחילים להתקרב וצריך להתחיל להתכונן.

     

    הנה מספר עצות איך לעבור את הבישולים לחג בשלום:

    1. התחילי את בחירת התפריט כבר מהימים הקרובים, כך יש זמן לבחור ולהחליט בנחת ולא לחזור לברירת המחדל של דגים/מרק/עוף בתנור.

    2. הכיני רשימת קניות של כל הדברים שתצטרכי וניתן לקנות כבר מעכשיו. כשמתקרבים החגים, כולם יוצאים לחנויות לערוך קניות, מה שהופך כל גיחה למכולת לטיול שנתי.

    3. רכזי את כל מה שניתן לקניה אחת גדולה באחת מרשתות המזון המוזלות, קניה מרוכזת עשויה לחסוך זמן רב וכסף מיותר.

    4. מאכלים רבים ניתן להכין מראש ולהקפיא. מרקים ומוצרי מזון רבים נוספים מחזיקים מעמד בהקפאה בלא שום בעיה, במיוחד אם הוקפאו כאשר הם טריים מיד לאחר הבישול.

    5. נכון שכמות הסימנים על שולחן ראש השנה שונים בין משפחה למשפחה, יש שמסתפקים בסימנים הקלאסיים כרימון, דג, גזר ותמר. ויש שמשקיעים ומניחים על השולחן מכל טוב הארץ תוך קישור המאכל לברכת יהי רצון כלשהי, אם בחרת להכין אותם ולא לקנות מוכן, בררי כבר עכשיו את דרך ההכנה הנכונה לכל סימן, עם המתכון הנכון רוב הסימנים עשויים להיות ממש טעימים.

    6. עברי היטב על תכולת המקרר והמקפיא והשליכי כל מה שמיותר. בדרך כלל, יומיים של חג ממלאים את המקרר לחלוטין.



    0 תגובות