למרות שבג"צ דחה את העתירה – משרד החינוך יתקצב הגנים

    "מדובר בהישג של סגן השר פרוש. למרות שלא קיבלנו תקצוב שווה לגנים הממלכתיים, זו עדיין בשורה"
    איתי גדסי 3 Comment on למרות שבג"צ דחה את העתירה – משרד החינוך יתקצב הגנים
    צילום: מאיר אלפסי
    "מדובר בהישג של סגן השר פרוש. למרות שלא קיבלנו תקצוב שווה לגנים הממלכתיים, זו עדיין בשורה"
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום חמישי האחרון דחה בג"צ את עתירת השר אזולאי הדורשת לתקצב גני הילדים החרדיים בדומה לגני הילדים הממלכתיים.

    העותרים טוענים להפלייתם התקציבית של גני הילדים הבלתי רשמיים ועותרים שנורה על השוואת מודל התקצוב בין גנים אלו לבין גני הילדים הממלכתיים, ולמצער לשינוי מודל התקצוב. עוד נטען כי מדיניות הביקורת שמנהיג משרד החינוך בכל הנוגע להתנהלותם התקציבית של הגנים הבלתי רשמיים היא נוקשה, בלתי מידתית, נעשית לתכלית שאינה ראויה ומוליכה אותם לחוסר יכולת הישרדות כלכלית.

    משרד החינוך והאוצר טענו כי מודל התקצוב הקיים מבטא איזון הולם וראוי בין אחריותה ומחוייבותה של המדינה להפעלתו של החינוך הממלכתי במדינה, לבין החלטתה של המדינה להכיר במוסדות חינוך פרטיים ולממנם באופן משמעותי. וכי עתירתם של העותרים להשוואת המימון הציבורי לשני סוגי גני הילדים – הממלכתי מחד והפרטי מאידך – סותרת את מדיניותו של משרד החינוך להעדיף את החינוך הממלכתי בישראל – מדיניות שזכתה להכרה בחקיקה ובפסיקה – תוך שאין באמור כדי ללמד על כך שמודל התקצוב שבו נוקט משרד החינוך ביחס לגנים הבלתי רשמיים הינו בלתי ראוי או בלתי ענייני.

    בעקבות דחיית הבג"צ, שלחו איגוד מנהלי הת"תים מכתב למנהלים, בו כתבו "לצערינו ביום חמישי האחרון דחה בג"ץ את העתירה נגד התקצוב בחסר של גני הילדים. עמדת המשרד כפי שהונחה בפני בית המשפט ע"י השר בנט הצדיקה את התיקצוב הקיים בגני הילדים".

    באיגוד הת"תים הזכירו כי בהסכם הקואליציוני נכתב סעיף המחייב את המדינה להגדיל את התעריף לתקצוב גני הילדים החרדיים. וקראו לחברי הכנסת לעמוד על כך שהסעיף בהסכם ייושם.

    בעקבות המכתב, שלח היום חבר הכנסת מאיר פרוש, סגן שר החינוך, מכתב למנהלי הת"תים, בו הצהיר כי "במוסדות החינוך המוכרים שאינם רשמיים יעודכן פרופיל הגננת מוותק של 12 שנים לוותק של 15 שנים".

    עוד הוסיף פרוש כי גני הילדים יתוקצבו לפי פרופיל 15, החל מהחודש הבא. ובתקציב רטרואקטיבי מתחילת שנה"ל תשע"ו.

    מנהלי הת"תים אמרו ל"קול חי" כי "מדובר בהישג של סגן השר פרוש. למרות שלא קיבלנו תקצוב שווה לגנים הממלכתיים, זו עדיין בשורה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אין מה לשמוח. היחידים שיהנו מתקצוב הגנים יהיו מפעילי הרשתות, שישלשלו לכיסם הפרטי עוד ועוד כסף גנוב, בעוד הגננות והסיעות יאלצו לגמור את החודש עם שלוש וחצי ארבע אלף שקל (בניגוד לממלכתי שמתחילות עם שש וחצי…).

    2. 2

      כל הגנים של המוסדות פטור נועדו לנפח את הכיס של העומדים בראשם .מלמדים את הגננות בסמינר להיתמסר לבית של תורה ום באמת מוסרים את נפשם לפרנס בשביל שהבעל ילמד תורה אבל בסוף משלמים להם משכורות רעב ובלי שום זכויות והדברים ידועים לכולם.ואם זה ישירות דרך משרד החינוך הם מתפרנסות בכבוד בלי שאף אחד יחתוך להם מהעוגה. ועד כמה שאני יודע משרד החינוך לא מתערב בתכנים של גנים ואין שם לימודי ליבה וכמו שאמרה לי פעם מפקחת שמישרד החינוך נותן את הכלי והגננת יוצקת את התוכן ואם זה גן באזור חרדי מגיע לו את כול הזכוית שלו על פי חוק וכמו שגן ערבי מקבל את הזכויות שלו ולא מלמד על יום העצמאות אלא הפוך על יום הנכבה ככה גם אנחנו החרדים מגיע לנו והם נותנים אם מבקשים והלאוי שאנשים יפנימו את זה ודי לעושק של כבשת הרש.

    3. 1

      קראתי את פסק דין בית המשפט
      מדובר בפסק דין שערורייתי, בפסק הדין נכתב שעדיין לא הוכח שמשרד החינוך אינו מאפשר למוסדות החרדים להתקיים, זו שערורייה!
      ראשית, נוכח דוחו"ת מקצועיים שהוגשו שמוכיחים באופן ברור וחד על תקצוב זעום ממשרד החינוך לכל מוסד מול דרישות דרקוניות להוצאות כבדות מכל מוסד חרדי, ולבסוף דרישות להוכחת איתנות פיננסית כתנאי לקבלת תקציבים ובשל כך עיכובם והפסקתם, וכנ"ל ברשיונות
      שנית, בית המשפט הפך את היוצרות והטיל את נטל ההוכחה על המוסדות בעוד שנטל ההוכחה חייב להיות על משרד החינוך שמחוייב לחוקי יסוד מהם נגזר חוק חינוך חובה וכן מחוייב לחוקים ותקנות המחייבות אותו לתקצב באחוזים שמוגדרים בהם את החינוך החרדי, ועליו להוכיח שהוא מקיים זאת!
      רק כנגד חרדים בית משפט מעיז להוציא כזה פסק דין כל כך הזוי ולא אינטלגנטי (ואגב בכלל לא מושקע בכתיבתו ועריכתו בהשוואה לפסקי דין בעניינים דומים)
      כל זה לא היה מתאפשר לולי השנאה של סר (שר) החינוך בנט שבחר שלא להציג את הנתונים האמיתיים שבית המשפט בתחילה דרש שיציג בכדי לבדוק את הטענות, זאת למרות שלתביעה צורף משרד האוצר, ופסיקה בעניין לתיקון העוול למוסדות חרדים הייתה מחייבת את משרד האוצר וממשרד החינוך לא היה נגרע דבר!
      למה גפני ויתר לבנט בוועדת הכספים כל כך מהר למה?
      למה ליצמן לא גיבה את גפני כמו שצריך?
      ואיפה סגן שר החינוך?
      פקידי משרד החינוך צריכים לדעת שפסק דין זה, הוא חרב פיפיות, כי אם יוכח בעתיד (וזה יוכח בע"ה) כי יש בידיהם נתוני אמת שיכולים להוכיח כי מוסדות חינוך חרדיים רבים מאוד אינם יכולים להתקיים בתקצוב הנוכחי, ואז יהיה אפשר לחייב פקידים בכירים במשרד החינוך (כמו המנכלי"ת מיכל כהן, וגור רוזנבלט) בקנסות בסף מאות אלפי ש"ח ויותר!