600 עובדים נוספים יפרשו בשנה הקרובה מחברת החשמל

    שלמה בן יוסף 1 Comment on 600 עובדים נוספים יפרשו בשנה הקרובה מחברת החשמל
    22:41
    28.05.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל: כך עניתי לאחד מראשי 'אחים לנשק' שביקש לפגוש אותי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כולם מסכימים על הצורך ברפורמה במשק החשמל, אך קידומה, ביצועה והשלמתה נמשך כבר כעשרים שנה. בוועדה לביקורת המדינה נידונה היום (שני) מצבה של חברת החשמל לאור העיכוב המתמשך הזה, ויו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר הזהירה כי "במשך השנים הרשויות הממלכתיות לא עשו את המתחייב: הרפורמה במשק החשמל התעכבה, עובדים זמניים – מונו כקבועים, גדל החוב של החברה, לא הוגברה התחרותיות ולא הושגה התייעלות בעבודה".

    המשנה למנכ"ל משקד מבקר המדינה צבי ורטיקובסקי הוסיף, כי "כבר לפני 18 שנה הוחלט על הרפורמה במשק זה – ועד היום היא טרם בוצעה, ויכוח-מתמיד בין רשות החשמל לחברה גורר פער בין התעריף לאזרח – למאזן התשלומים של החברה, מצבה הכספי הולך ומחמיר, וניכרת חוסר-משילות מצד הממשלה בעניין". לדברי אורית פרקש-הכהן, יו"ר רשות החשמל, עמדת הממשלה דווקא ברורה מאד: הכנסת ייצור חשמל פרטי, תיאגוד חברת החשמל לחברות קטנות שפעילותן שקופה ועוד. תפקיד הרשות היה הכנסת היצרניים הפרטיים, ובכך היא נחלה הישג מרשים כאשר – למרות משוכות משפטיות – כבר 40% מהייצור נמצא בידיים פרטיות.

    ח"כ יעקב מרגי ביקש לשקול ברצינות הפרדה בין ייצור החשמל והפרטתו – לבין השארת חברת החשמל כמוליך בלעדי, ייעול עבודתה וחיסול גירעונותיה, ואילו ח"כ חיים ילין הזהיר כי "אין בעל בית היכול לנהל את המשבר במשק החשמל. 20 שנה מסתובבים סביב חוק שאיננו מיושם, ומשלם המיסים משלם זאת".

    יו"ר דירקטוריון החברה, יפתח רון- טל, קרא לגבש קו אחיד במשרדי הממשלה בעניין הרפורמה, והבטיח כי אפילו עובדי החברה תומכים בביצועה. הוא קרא לתחרותיות בייצור, לפחות ב 50%, כאשר כיום מופרטים כבר 30% מהייצור, ואילו בין הלקוחות הגדולים, כבר 60% ממערך הייצור מופרט. הוא הדגיש כי הוצאת הייצור כולו מהחברה, יהיה מהלך חסר-אחריות ולדבריו, מאז כניסתו לתפקיד לפני כחמש שנים פוטרו כ-400 עובדים, ובמהלך השנה הקרובה הוא מקווה כי תירשם התייעלות נוספת, ו-כ-600 עובדים נוספים יפרשו". הוא הזהיר כי הכנסות החברה יורדות מדי שנה ב 10-8% בגלל כניסת יצרנים פרטיים, וללא רפורמה כוללת החברה תקרוס.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מזעזע איך חברת החשמל משתמשת בעובדים הזוטרים ל"יצור" דוגמת חנוכיה..