ברקת נגד כחלון: "נתקלים בקיר אטום, אפס התחשבות והתעלמות מוחלטת"

    ישראל פריי No Comments on ברקת נגד כחלון: "נתקלים בקיר אטום, אפס התחשבות והתעלמות מוחלטת"
    13:10
    29.05.24
    אתר קול חי No Comments on למה לא עובדים בשבת: כך השיב מקלב לשאילתא המקוממת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע המתיחות הגוברת בין ברקת לשר האוצר משה כחלון, התראיין ראש ירושלים ב"מהדורה המרכזית" ב'קול חי', וטען כי מדובר במאבק ענייני על עתידה של ירושלים: "יש כאן התעלמות מוחלטת מהצרכים של העיר, אנחנו נתקלים בקיר אטום, אפס התחשבות", כך ברקת לאבי מימרן.

    הוא הסביר את הרקע למאבק: "כל הערים בישראל או שלא מקבלות כל תקציב, או שהם מקבלות מענקי איזון. לירושלים יש מענק בירה מיוחד, וכל שנה אנחנו דנים עם האוצר בכובד ראש, באופן מכובד ותכליתי, תוך הצגת האתגרים והצרכים, ומגיעים להסכמות. צריך להבין, בלי המענקים אנחנו מתחילים עם מינוס של 160 מיליון ש"ח, עוד לפני שהתחלנו כלום".

    על יחסיו עם כחלון אמר כי: "לצערי הרב, מאז כניסתו של שר האוצר לתפקיד טרם נפגשנו, למרות בקשות חוזרות ונשנות מצידנו. יש כאן התעלמות מוחלטת מהצרכים שלנו, זה דבר שלא נסכים אליו בשום אופן. דווקא השנה, עם כל האתגרים הביטחוניים של ירושלים, עם כל הנזק שספגו העסקים, לבוא ולהגיד שלא נקבל מאומה יותר משנה שעברה – זאת התעלמות מוחלטת".

    "אני הראשון שיימחא כפיים, יכבד ויודה כששר האוצר כחלון ישקיע וייתן תשומת לב לקדם את העיר ואת תקציביה, אך אם הוא לא עוזר נתעמת אתו כמו כל אחד אחר. אם לא נקבל סיוע העיר תידרדר ואף אחד לא מוכן להשלים עם המציאות הזאת".

    על מעורבות אחיו של שר האוצר, חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר, אמר ברקת: "קובי כחלון חבר יקר. נפרדנו ממנו לפני כשבועיים לאחר 7 שנות עבודה משותפת רבה. הוא לא מתערב בנושאי אחיו ואנחנו לא מבקשים את סיועו, אין קשר, הנושאים מופרדים".

    "חשיבותה של ירושלים נשכחה ממשרד האוצר ומהעומד בראשו, ראוי ונכון שיסייעו לעיר להצליח, כל השאר דמגוגיה ולא רלוונטי. אני מכחיש שבכוונתי להתמודד לראשות הממשלה, זה לא נכון, מאה אחוז מזמני מוקדש לעיר. כן אמרתי שאחרי 2-3 קדנציות אני מתכוון להמשיך לתרום למדינה ולא לחזור לעסקים, וכמו ראשי עיר רבים אני מחזיק בכוח במפלגת הליכוד. זה חשוב ולגיטימי. עוד לא החלטתי אם להתמודד לקדנציה נוספת, עוד שנתיים אקבל החלטה, עד אז, כל זמני מוקדש לעיר".

    הוא הגיב לדיווחים על מתיחות בינו לנתניהו: "מערכת היחסים עם ראה"מ טובה ואני מתכוון לשמר את היחסים, נתניהו בעבר נזעק כשהיו אתגרים, הגיע, דפק על השולחן והשיג משאבים לחיזוק העיר. הוא מבין את החשיבות של חיזוקה של ירושלים, עיריית ירושלים ידועה כעירייה שיודעת לשמור על יחסים טובים עם כל משרדי הממשלה, למעט הקיר האטום שנתקלנו בו כעת. זה לא נושאים אישיים ופוליטיים ברגע שירושלים תעלה על ראש שמחתנו, שתקבל את התיעדוף הראוי לה, אני משוכנע שהכל יסתדר".

    הוא הסביר כי אין לו כוונות אישיות ופוליטיות בעניין: "הנה, הכנסתי את ליאון לקואליציה אחרי שהתרשמתי שכוונתו לסייע ולהשתלב, אני מסכים לשים את הדברים האישיים והפוליטיים בצד, את האגו לטובת שירות העיר ירושלים, זאת גם הדרישה שלי מכחלון ומכולם. עם ירושלים לא משחקים, היא מעל הכל צריכים לעשות המקסימום שהיא תצליח. זה לא מגזרי ולא פוליטי".

    ובכל זאת, אי אפשר בלי מעט פוליטיקה, וכשנשאל ברקת על חבר המועצה לשעבר דודי אמסלם שהפך לח"כ, אמר ברקת כי הוא פועל משיקולים אחרים, וכי הוא לא מתכוון את טובת העיר אלא את נזקיה. על השר לענייני ירושלים אמר ראש העיר: "הוא לא רלוונטי, אין לו סמכויות, זה לא קשור אליו. אנחנו לא עובדים מולו אלא מול שרי הממשלה וראש הממשלה".



    0 תגובות