נצחו אראלים • ראש ישיבת 'גרודנא' הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין זצ"ל

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on נצחו אראלים • ראש ישיבת 'גרודנא' הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין זצ"ל
    22:49
    12.05.24
    יענקל'ה פרידמן 1 Comment on יענק'לה במונולוג מצמרר: "הפעם האחרונה שראיתי את אחותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני דקות אחדות (רביעי) עם ישראל קיבל את הבשורה הקשה על פטירתו של ראש ישיבת 'גרודנא' הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין זצ"ל, אשר עלה בסערה השמימה בבית החולים 'ברזילי' באשקלון. בן 81 היה בפטירתו.

    השבוע התקיימו תפילות רבות בהיכלי התורה והישיבות לרפואתו בעקבות ההחמרה החמורה בבריאותו. ההלוויה צפויה לצאת בשעות הערב מקרית הישיבה באשדוד.

    ראש הישיבה נשלח לפני כשלושים שנה ע"י הרב שך לאשדוד, ועמד בראשות ישיבת גרודנא שהייתה קרן האור התורני היחיד בעיר הדרומית של השנים ההם.

    ראש ישיבת 'גרודנא' נולד בעיר ירושלים בשכונת 'שערי חסד' לאביו רב ירוחם פישל קרלנשטיין ולאמו עשירה דבורה רייכל לבית פרוש. אבי סבו הוא הרב דב צבי קרלנשטיין, ועל שמו הוא נקרא.

    הוא נישא לרעייתו פסיה ורנר, בתו של הרב שמואל ברוך ורנר, שכיהן כאב בית דין בתל אביב, חתנו של הרב יעקב משה חרל"פ. בשנת תשנ"ט שיכלו הרב קרלנשטיין והרבנית את בנם יחידם, הגאון רבי חנוך העינך זצ"ל, שהיה ר"מ בישיבת פרשבורג חיבר את הספר "חק המלך", ואשר יועד לגדולות ולנצורות.

    קרלנשטיין

    מרן הרב מפונוביז' בחר בו בשנת תשכ"ו לעמוד בראשותה של ישיבת 'גרודנא' בעיר אשדוד, ובמשך השנים העמיד אלפי תלמידים שהיו קשורים אליו כבנים אל אביהם. בשידור מיוחד ב'קול חי' מתארים תלמידיו דמות מלאת הוד, שלצד גדלותו העצומה בתורה, היה עבורם כתובת לכל ענייניהם וכיצד התמסר לתלמידיו כאילו היו ילדיו.

    מנחם כרמל עלה לשידור וביכה מרות את פטירת ראש הישיבה, "הוא היה מגן בני התורה, מגן הדור, כל העמל והיגיעה בתורה, כל הייסורים הקשים שהוא עבר. העולם כבר לא יהיה אותו דבר בלי הרב זצ"ל". כרמל שוחח אודות קשריהם העמוקים של הגרד"צ עם הרב שך והרב אלישיב.

    כאמור, לפני זמן קצר, אלפי תלמידיו קבלו את הבשורה הקשה על פטירת רבם, לאחר שמצבו הרפואי הדרדר לאחרונה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אוי לנו שכך עלתה לנו בימינו, נפלה עטרת ראשנו, חלל עצום נפער בליבנו, אוי רבינו איך כך נשארנו

    2. 2

      ברוך דיין האמת