התלמיד הקרוב מספר: "פעם אחת, רץ אחריו בעל חנות עם סכין ביד" • האזינו

    דוד לזר No Comments on התלמיד הקרוב מספר: "פעם אחת, רץ אחריו בעל חנות עם סכין ביד" • האזינו
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלפים ליוו אמש (רביעי) למנוחות את ראש ישיבת 'גרודנא' הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין זצ"ל בדרכו האחרונה. אחד האנשים הבודדים שהוזכרו בצוואתו – הוא הרב אלעזר הנפלינג שהיה יד ימינו של ראש הישיבה בארבעים שנה האחרונות.

    הבוקר שוחח הרב הנפלינג ב'מדברים אקטואליה' עם מני גירא – שוורץ והרב יוסף שווינגר ב'קול חי' ואמר כי "הוא היה כמו מאבא של כל אחד ואחד, אני לא מדבר על הרבצת התורה, כמה שהוא השקיע, הוא היה הולך עם בחורים לרופאים פרטיים, היה משלם אלפי שקלים. היה הולך למדוד עם בחורים חליפות ומשלם. זה הדברים הקטנים. הוא האיש הראשון בדור שהקים מוסדות תורה לספרדים, והפך את המילה מ'עדה' ל'דעה'. אצלו לא היה הבדל בין אשכנזי לספרדי. הוא הקים ת"ת לספרדי שאפילו אשכנזים הלכו ללמוד שם. גם בישיבה היה מכבד עוד יותר את הספרדים", סיפר בדמע.

    "היה מוסר שיעורים והרצאות לבעלי תשובה, היה מכתת רגליו ועולה לבתים לשכנע שישלחו את ילדיהם למוסדות חרדיים, ואתם נערים הם כאלו שהיום הם מרביצי תורה גדולים", כמו"כ אמר כי, "הוא היה הולך בתקופה לרבי מאיר אבוחצירא שהיה קם בשבילו במיוחד מהמיטה למרות שהוא לא יכל לזוז".

    "הוא היה איש האמת, היה לוחם נגד ראש עיר באשדוד שחילל את העיר בשבת. ואפילו ראש העיר אמר כי 'עם כולם אני יכול להסתדר, אני נותן קצת כסף ומסתדר, אבל יש איש אחד שאני לא יכול להזיז אותו בשום צורה גם לו בעד כל דבר', אפילו ראש העיר החילוני אמר שהוא היה איש האמת".

    "במחלמות הדת כאן באשדוד, הוא היה נוסע במיוחד למנכ"לי 'אגד', הוא בזבז את זמנו שלא יהיו כאן טלויזיות באוטובוסים".

    איך תמשיך הקהילה מכאן ולהבא ללא האבא הגדול?

    "אנחנו קיבלנו ממנו את דעותיו, כמו שהוא קיבל מהרב שך והחזון איש, וכעת חתנו העביר לנו את הדברים – כמובן על פיו של מרן ר' שמואל אוירבאך. זה לא דבר חדש. הרי גם כשהיה חולה כבר חתנו הנהיג אותנו".

    "הוא היה מגן על כל העיר. כולם ידעו שהוא איש האמת והאמת לרגליו, אני זוכר שהוא היה הולך בערב שבת לחנויות להזהיר אותם על כניסת השבת. פעם רץ אחריו בעל חנות עם סכין, בגלל שבא לומר לו שיסגור את החנות בשבת", מספר הרב הנפלינג ומוסיף כי "אבל בשנים האחרונות – רק ראו אותו מגיע, מיד היו סוגרים את החנויות בערב שבת. לא אשכח, בשביעי של פסח הלך מרחק גדול מאוד – בכדי למנוע מכירת חמץ, אבל העיקר אצלו היה התורה".

    "היה עושה חסד לאנשים שבעטו בו ועשו לו צרות צרורות. היה נוסע אליהם לבית החולים למרות שעשו לו צרות צרורות", עוד סיפר כי "זה היה דבר נדיר, כשהיה צועק על בחורים שישבו וילמדו – מיד היה בא לבקש מהם סליחה על זה שהוא צעק עליהם".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות