שנה אחרי • צה"ל הרס את ביתו של המחבל שרצח את דליה למקוס הי"ד

    קובי פינקלר | צילום: זק"א No Comments on שנה אחרי • צה"ל הרס את ביתו של המחבל שרצח את דליה למקוס הי"ד
    22:09
    02.06.24
    איתי גדסי No Comments on ח"כ אילוז מודה: "הייתה טעות לתת לגנץ וטו על הגיוס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחת התגובות הישראליות שאמורות לבלום את הטרור הוא הרעיון של הריסת בתי המחבלים. מתווי המדיניות בישראל הבינו כי מחבל שיודע שביתו יהרס – הרי שהוא יחשוב פעמים אם לצאת ולבצע את הפיגוע.

    אולם מתברר, כי למרות שההוראה להרוס בתי מחבלים – קיימת ועומדת, הרי שבפועל היא לא מתבצעת, ואם כן – אז רק אחרי זמן רב, עובדה ששמה את כל האפקטיביות של הרעיון – בסימן שאלה גדול.

    שנה אחרי, הבוקר (שלישי) כוחות צה"ל הרסו את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה והדקירה באלון שבות בשנה שעברה, בו נרצחה דליה למקוס הי"ד ונפצעו שני אזרחים נוספים.

    כבר בשעות הלילה, הקיפו כוחות הנדסה של צה"ל את ביתו של המחבל, מאהר חמדי זוהיר רשדי אלהשלמון בחברון, והוציאו לפועל את הריסתו.

    כזכור, מאהר אלהשלאמון הגיע ב-10 בנובמבר 2014 לצומת אלון שבות, דרס עם רכבו את דליה למקוס הי"ד ולאחר מכן יצא ממנו כשסכין בידו, הוא דקר אותה מספר פעמים ורצח אותה, בנוסף, שני עוברי אורח שניסו לסייע נפצעו אף הם בפיגוע.

    המחבל נוטרל על-ידי מאבטח אזרחי וכוח צה"ל שהגיע למקום עצרו אותו והוא עובר לחקירה ולמעצר.

    בצה"ל אמרו היום כי "הריסת הבית בוצעה כחלק מהלחימה המתמשכת בטרור ומהווה מסר ברור ומרתיע כי למעורבות בטרור יש מחיר. צה"ל, בשיתוף פעולה עם גופי הביטחון, ימשיך לפעול בהתאם להנחיות הדרג המדיני ויפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותו בהתאם לחוק על מנת להעניק ביטחון לאזרחי מדינת ישראל".



    0 תגובות