סיוט בדרך לאומן: מאות נוסעים לא קיבלו את המזוודות

    דוד קליגר 1 Comment on סיוט בדרך לאומן: מאות נוסעים לא קיבלו את המזוודות
    8:14
    23.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on אשליית השליטה על החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיוט בדרך לאומן: למעלה מ-25,000 איש צפויים לחגוג את ימי ראש השנה באומן שבאוקראיינה. כ-18,000 הגיעו כבר למתחם קברו רבי נחמן מברסלב. דיווחים שמגיעים ל'קול חי' מעלים תמונה מדאיגה ולפיה מעל 1,000 איש לא קיבלו את מזוודותיהם בשדות התעופה השונים.

    מדובר הן בטיסות סדירות והן טיסות צ'רטר שנחתו בשדות התעופה באוקראינה כמו ויניצא, חרקוב, קייב, לבוב אודסה, וגם בעמן שבירדן ועוד, כתבינו דווח גם על כ-50 איש שהגיעו בטיסה של חברה בריטית ונשארו ללא המטען ועוד מאות נוספים שהגיעו בטיסות דרך מדינה שלישית, יש לציין שחלק מהטיסות שיצאו מישראל לשדות התעופה השונים הן סדירות ורק אחרי שבת יש להם טיסות נוספות לכיוון אוקראינה ולכן החשש של הנוסעים שהמזוודות יגיעו רק לאחר ראש השנה.

    החשש הגדול הוא מכך שרבים עלולים להישאר ללא ביגוד מינימלי, במזג האוויר האוקראייני שנהפך לסגרירי וקריר. ראוי לציין שבשנה שעברה טיפלו ב'מרכז השבת אבידה' של איחוד חסידי ברסלב באומן בכ-2,000 מזווודות שהגיעו באיחור לאומן, ובסופו של דבר נמסרו לבעליהן.

    נתמן ליבוביץ סיפר ל'קול חי': "אני עם 3 ילדים ללא בגדים ולא אוכל, הבן הקטן חייב אוכל מיוחד שאין להשיג באוקראינה". החזן יוסל'ה קלצקין מסר לכתבינו: "הגעתי לפני שעתיים לאומן… רק אלוקים יודע איפה המזוודה שלי, והכל שם, כולל השטריימל, טלית, קיטל, בגדים להחלפה ועוד…".בני משפחתו של חולה, הזקוק לרחמי שמים (ר' קלונימוס קלמן בן רחל גולדשמידט) מבקשים את עזרת הציבור באיתור מזוודתו (מזוודה לבנה של חברת jeep) שגם היא נעלמה בדרך. חיפושים נואשים שנערכו אחר המזודדה החשובה ביותר לחולה, העלו עד כה חרס.

    ככל שעובר הזמן מגיעים עוד דיווחים משדות התעופה על טיסות נוספות שנוחתות, שנוסעיהן לא מקבלים את כבודתם. החסידים מצפים מחברות התעופה לפתרון בהקדם המיידי.



    1 תגובות

    מיין תגובות