הלווית מרן בעל ה'שבט הלוי' • מחדלים חמורים של כלל הגורמים

    דוד לזר 1 Comment on הלווית מרן בעל ה'שבט הלוי' • מחדלים חמורים של כלל הגורמים
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בוקר (ראשון) לאחר הלוויית ההמונים של פוסק הדור הגר"ש הלוי ואזנר זצ"ל ושלב חקירת המחדלים החל.

    כאמור, אמש התקיימה בעיר בני ברק הלווית ההמונים של מרן פוסק הדור הגר"ש הלוי ואזנר זצ"ל שהלך לעולמו כשהוא בן 102 שנים.

    ההלוויה הסתיימה באסון כבד עם היוודע דבר פטירתו של הרב מוטי גרבר, צעיר בן 27, תושב אלעד. שנמחץ על ידי ההמון במהלך ההלוויה. הנפטר היה מקרב למרן בעל ה'שבט הלוי' זצ"ל שאף חיתנו.

    הלוויתו תצא היום בשעה 15:00 מביתו ברחוב המאירי בעיר אלעד, דרך בית המדרש 'קהל חסידים' בנשיאותו של רב קהילות החסידים באלעד – הגר"ז הורביץ.

    מלבד פטירתו של הרב גרבר זצ"ל, פצוע נוסף נמצא עדיין במצב קשה, מדובר בבחור כבן 17.5 חסיד תולדות אהרון, חתן שצפוי להתחתן בקרוב. שמו לתפילה: יצחק בן אידל.

    כמו"כ, נער בן 14 מאושפז במצב קשה בטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי שיבא כשהוא מורדם ומונשם, וגבר בן 36, הפצוע גם הוא באורח קשה כשהוא סובל מפגיעת ראש, מאושפז כשהוא מונשם ומורדם בבית החולים בילינסון. אדם נוסף נפצע במסע הלוויה באורח קל והוא צפוי להשתחרר במהלך היום מבית החולים בילינסון.

    ולשלב המחדלים: האשמות רבות הופנו אמש אל כיוונה של משטרת ישראל – שלא התארגנה באופן ראוי לבואם של ההמונים בהלוויה. אחרים האשימו דווקא את עיריית בני ברק שאחריות האירוע נרשם עליה, בפרט בהעדר הסדר באזור בית מדרשו של פוסק הדור זצ"ל – ישיבת 'חכמי לובלין'.

    תגובת המשטרה: "משטרת ישראל נערכה כראוי ללוויה. כ300 שוטרים נפרסו בתחומי העיר ובכבישים המובילים אליה. מטבע הדברים השוטרים אינם צריכים להכנס לבית המדרש ולהיות חלק מהלווייה שהרי מדובר בארוע קהילתי פנימי. עשרות אלפי האנשים שהשתתפו  שמרו פחות או יותר על סדר הכל מהלך הלווייה. כאשר הוצאה המיטה מהישיבה החלה ריצה לעברה וכך נוצר הדוחק הרב באזור גרם המדרגות ובעקבות כך ככל הנראה נפגעו מספר בני אדם. אני רוצה לשבח את כלי התקשורת שחזרו עשרות פעמים על המסרים ששלחתי ויצאו בקריאות נרגשות להימנע מדוחק, לרדת מגגות וממרפסות ועוד".

    מני גירא-שוורץ, פרשן 'קול חי' שהעביר אמש דיווחים שוטפים מעמדת השידור של 'קול חי' בהלווית פוסק הדור זצ"ל – מספר על המחדלים, "זו הייתה פשוט דרמה מטורפת מול העיניים, מחזה מזעזע ממש, וכמה שקשה לומר – גם די צפוי".

    עוד מספר גירא, "עוד כשראיתי את נחשול האדם ואת תנועות הלחץ בקהל, התרעתי בשידור חי ברדיו מפני אסון. קראנו לציבור לא להתקרב לאזור, אבל כשזה המונים בהיקף כה גדול, ועם אירוע שיוצא לפועל בתוך שלוש שעות, כנראה אין דרך לשלוט בדברים".

    גירא-שוורץ מספר כי גרם מדרגות ארוך מוביל מהרחוב לכניסה לבית הכנסת שבקומה השנייה,  ו"פרץ המלווים שיצאו משם יצרו מאסה אדירה של לחץ. אנשים מעדו במדרגות ואלו שאחריהם לא יכלו לעצור, לא יכלו להימנע מלדרוך או להתגלגל על הנופלים במורד. במשך כמה דקות התקשו כונני ההצלה לעלות אל הנפגעים בשל השטף העצום של ההמון".

    "בתוך דקות הובנו ממדי האסון. צוותים-צוותים נעמדו על גרם המדרגות והחלו בעיסויים ופעולות החייאה על פצוע, ועוד פצוע, ופצוע נוסף על הכביש. ובכל הזמן הזה אלפי אנשים נמצאים מסביב, ואמבולנסים מתקשים להגיע קרוב", אמר פרשן 'קול חי.

    גירא סיפר כי "ההרוג, אשר נשא את המיטה, כתלמיד של הרב וואזנר שאף ערך את חופתו, אמר לחברו דקות אחדות לפני שנרמס שכל גופו דואב מלחץ הקהל. הוא לא שיער מה יקרה בעוד זמן קצר כ"כ".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      האזנתי לדבריך הנרגשים על אבדן הנפש היקרה בהלוית פוסק הדור ולאחריו השיר הנרגש אני מאמין ונזכרתי באסון שהיה לאחר הלוית הבא סלי ואז האשימו את הנהג וביום השבעה היתה עצרת והרבה ווזנאר זצ" ל צעק כל מי שאינו מאמין שזו גזירה הרי הוא רוצח והזכיר את דברי הרמב" ם ויתכן שהדברים מתאימים לימינו אלו שלא נשמע עוד שוד ושבר שלמה