ממשלה חדשה נכנסת: מנכ"לית משרד האוצר אנדורן מתפטרת

    שמואל וייס 1 Comment on ממשלה חדשה נכנסת: מנכ"לית משרד האוצר אנדורן מתפטרת
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, הכריזה היום (ב') על כוונתה לפרוש מתפקידה אחרי הקמת הממשלה החדשה. אנדורן מונתה לתפקיד בידי שר האוצר דאז יאיר לפיד באפריל 2013, מייד לאחר שנכנס לתפקידו, וכעת עם כניסתו הצפויה של שר האוצר החדש, משה כחלון, היא היתה נדרשת ככל הנראה להיפרד מהתפקיד בכל מקרה.

    תפקיד מנכ"ל משרד ממשלתי הוא משרת אמון ומקובל שהמנכ"לים של השרים הקודמים מציעים לשרים החדשים לפנות את תפקידם על מנת שיוכלו למנות אנשים מטעמם.

    אנדורן הגיעה לאוצר מקרן ויולה של שלמה דוברת. לפני כן ניהלה במשך שש שנים את "עמיתים" – הגוף שמנהל מטעם המדינה את קרנות הפנסיה הוותיקות שהולאמו ב-2005. קודם לכן שישמשה בתפקידים שונים באגף התקציבים משרד האוצר, בין היתר תחת שר האוצר דאז, בנימין נתניהו.

    בתחילת הקדנציה שלה במשרד האוצר נחשבה אנדורן למנכ"לית דומיננטית מאוד, בעיקר סביב אישור תקציב המדינה לשנים 2013-2014. היא ניהלה את גיבוש ואישור התקציב בפועל, משום שהממונה על התקציבים דאז, גל הרשקוביץ, היה בדרכו החוצה מהמשרד, ומשום שהממונה הנוכחי אמיר לוי היה טרי מדי בתפקידו.

    בהמשך הטיל לפיד על אנדורן לעמוד בראש שתי ועדות – אחת לבחינת תרבות הסדרי החוב בשוק ההון, והשניה לבחינה מחודשת של הטבות המס לחברות הגדולות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון.

    הוועדה הראשונה סיימה את עבודתה והגישה את המלצותיה הסופיות בנובמבר האחרון. הוועדה השניה, לטיפול בחוק לעידוד השקעות הון, טרם סיימה את עבודתה.

    בהודעת עעל התפטרות אמרה אנדורן: "בתום שנתיים של עבודה אינטנסיבית אני מסיימת בסיפוק את תפקידי כמנכ"לית משרד האוצר. בתקופה זו בנינו תכנית אסטרטגית למשרד מתוך הסתכלות ארוכת טווח על הכלכלה הישראלית, וביצענו שורה ארוכה של רפורמות בתחומי שוק ההון, התעסוקה, חיסכון ארוך טווח ועוד". היא הוסיפה כי "כמי שהחלה את דרכה המקצועית במשרד האוצר, שמחתי לחזור למשרד כמנכ"לית, ולהיווכח שהוא עדיין מהווה מוקד משיכה לאנשי מקצוע מעולים בתחומם, המחויבים לרווחת תושבי ישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא בטוח כלום בסוף עוד לפיד יכנס וכחלון לא יכנס……………………………………………………………..