כץ: שכחתם שלפיד היה יו"ר קבינט הדיור?

    יוסי צלניקר No Comments on כץ: שכחתם שלפיד היה יו"ר קבינט הדיור?
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התחבורה ישראל כ"ץ התייחס הבוקר ברשת ב' לדוח מבקר המדינה הצפוי להתפרסם בנושא הדיור ואמר "זכותו של מבקר המדינה לפרסם כל דו"ח שהוא רוצה, בנושא הדיור או בנושא אחר, אבל צריך להבין שבגלל העיתוי הדיון יהיה פוליטי בעיקרו ולא ענייני, וחבל כיוון שבדו"ח הזה יש ודאי הרבה דברים שניתן להפיק מהם לקחים.

    נושא הדיור הוא לא נושא חדש. זהו נושא שהוכרע בעצם בבחירות. יאיר לפיד הרי בא, קיבל 19 מנדטים, והבטיח לפתור את בעיית הדיור. ואכן כשהוא הגיע למשא ומתן הקואליציוני הוא ביקש וקיבל בסופו של דבר את תפקיד שר האוצר, הוא קיבל עוד דבר מאוד חשוב שאולי הציבור פחות מודע לו- הוא מונה ליו"ר קבינט הדיור עם סמכויות על, סמכויות שאפילו לראש הממשלה אין, הייתי אומר שזה הקבינט היחידי שהיה מקביל לזכויות של הקבינט הביטחוני כיוון שאי אפשר היה לערער על החלטות הקבינט. הייתי אומר שיש כמה צעדים שהוא עשה בכיוון הנכון, כמו הסכמי גג עם העיריות, כמו הסכם "נתיב לדירה" לפתור בעית תשתיות, אבל בליבת הבעיה- הוא לא נגע. הוא לא הצליח בעצם לקיים את ההבטחה, ולכן כרגע השאלה החשובה היא מי יצליח לעשות את זה בפעם הבאה.

    יש כאן בעיה אמתית ואנחנו מכירים בה, והיא עדיין לא פתורה והיא חייבת להיפתר למען הצעירים, למען משפרי הדיור חד משמעית. צריך להבין, מדברים כאן על שנים ארוכות, המבקר מתחיל את הבדיקה עוד בממשלת אולמרט ולאחר מכן ממשיך הלאה. אני לא מוריד אחריות מאיתנו, אבל מיהם ראשי ה"מחנה הציוני" שידברו? לא רק שבוז'י וציפי היו שם בתפקידים בכירים, הם אפילו כיהנו כשרי שיכון בחלק מהזמן. הם היו בלב הבעיה ולא פתרו אותה.

    אין פתרונות קסם – הנושא של מחנות צה"ל לדוגמא הוא נושא קריטי, והחלטת הממשלה לפנות את מחנות צה"ל תאפשר בניית עשרות יחידות דיור במקומות הביקוש. מעבר לזה, פרשנו תשתיות בכל המדינה – כבישים, רכבות, בונים בנתיבות עכשיו 3000 יח"ד בזכות הרכבת החדשה. זה תהליך ולמפלגת שלטון גדולה יש את היכולת להוביל מהלכים משמעותיים".



    0 תגובות