מצבו של הרב שיק קשה, יתחיל לקבל טיפול רפואי

    ארי וידר No Comments on מצבו של הרב שיק קשה, יתחיל לקבל טיפול רפואי
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מצבו של המוהרא"ש שיק המכונה הצדיק מיבנאל ממשיך להיות קשה והוא מאושפז בבית חולים במנהטן שבארה"ב.

    בימים האחרונים הובהל הרב שיק לבית החולים לאחר שחש שלא בטוב. בבית החולים התגלתה מחלה קשה ומצבו הידרדר ומוגדר קשה.

    ממיטת חוליו שבבית החולים כתב הרב מכתב לאלפי תלמידיו בו ביקש מהם להמשיך להיות מאוחדים בדרכו והודיע כי לא מינה כל ממלא מקום מאחר שביקש שלא יהיה מישהו מבני החבורה שיתנשא על חברו.

    במכתב ששיגר לתלמידיו כתב הרב שיק "דבר אחד שאני מבקש אתכם בקשה אחרונה מחיי, שתחזיקו את עצמכם ביחד, ואף אחד שלא ישתדל להתנשא על הזולת, אני לא מיניתי את אף אחד לממלא מקומי, כי אתם יודעים שאני מאוד שונא שיהיה בין אנשי שלומינו פירודים וכו', ושלא יהיה אחד שמדבר בפה ובלב ומכוון אחרת".

    "כל ימי מסרתי את נפשי שבהד' אמות שלנו שנקראים 'היכל הקודש' על שם מה שאמר רבינו ז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן נ"ט) שהצדיק בונה היכל הקודש, ולכן תהלה לאל בכל הבתי כנסיות בכל העולם שהקמתי סניפי 'היכל הקודש', אזי אני תמיד הקפדתי שלא יהיה בינינו שועלים קטנים המחבלים כרמים שרוצים לחבל את הכרם שבניתי ביזע ובדם למעלה מחמישים שנה".

    "ולכן זה עיקר רצוני שיהיה רק אהבה בין אנשי שלומינו, כי הרבה צרות באו ויצאו ממחלוקת ומריבות, ולכן הולך לי בהחיים שבהד' אמות שלנו שלא יהיה שום התנשאות אחד על השני ואני לא מיניתי את אף אחד להיות מנהיג במקומי.

    "כמובן השארתי אחריי ירושה גדולה והם שו"ת 'אשר בנחל' שמסתכם כבר עד השנה הזו בלמעלה משבעים אלף מכתבים, ולכן אני מבקש את כל אנשי שלומינו תעזרו לי שיצא כל חלקי שו"ת 'אשר בנחל' לאור עולם. כל אחד שיקח על עצמו כמה כרכים להדפיס את זה, וזה הירושה היחידית שהשארתי ממני".

    במכתב אחר ביקש הרב להקבר בחלקת הקבר שרכש ביבנאל: "אני רוצה להיקבר בחלקת קברי שכריתי לי לפני ארבעים שנה, ואף שאני יודע שיקרה לי כמו אצל יעקב שברגע האחרון יבוא עשיו הרשע וימנע ממני את קברי, אני מבקש אתכם שתעשו את רצוני בכל מחיר ליישר את האדמה, ואף אחד שלא יהיה קבור אצלי רק אשתי".

    הציבור מתבקש להתפלל לרפואת הרב אליעזר שלמה בן מלכה לרפואה שלימה.



    0 תגובות