"תורתך אנו למדים" • תפילה מיוחדת שחיבר המקובל הגר"י הלל נאמרה בראדין

    אבי יעקב | צילום ארכיון: אור הרשב''י No Comments on "תורתך אנו למדים" • תפילה מיוחדת שחיבר המקובל הגר"י הלל נאמרה בראדין
    21:15
    28.05.24
    נתי קאליש No Comments on היסטורי: גדולי ישראל קוראים להצטרף ללימוד הלכות שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "שלום עליך אדוני הצדיק, רבינו ישראל מאיר הכהן בן רבי אריה זאב זכר צדיק לברכה". במילים אלו נפתחת התפילה המיוחדת שחיבר המקובל רבי יעקב משה הלל, ראש ישיבת המקובלים 'אהבת שלום', לרגל הנסיעה ההיסטורית לציונו של החפץ חיים הקדוש בראדין שבבלארוס.

    התפילה המיוחדת שהודפסה לקראת יציאת משלחת הרבנים של 'דרשו', כללה בתוכה בקשות לישועת הכלל והפרט, עם דגש משמעותי על הבקשה העיקרית אשר נשזרה כחוט השני לכל אורכה של התפילה, עבור רבבות לומדי הדף היומי בהלכה, אשר קיבלו על עצמם ללמוד על פי תקנתם של גדולי ומאורי הדור, עמוד משנה ברורה בכל יום.

    המסר שעלה בחודשים האחרונים עת פורסם לראשונה על המסע הגדול לראדין, היה ברור, כי לפני הכהן הגדול מראדין אנו באים באמירה קדושה: רב'ה רבבות יהודים לומדים את תורתך, קובעים לעצמם סדר לימוד בשמנה ברורה דבר יום ביומו, אנא העתר עליהם בתפילה לפני יושב במרום, לישועה ולהצלחה בכל אשר יבקשו.

    במשרדי דרשו התחוללה בימים האחרונים שלפני המסע התרגשות. שמות המקבלים על עצמם ללמוד משנה ברורה בכל יום למען דעת המעשה אשר יעשה האדם וחי בהם, הגיעו בכל אמצעי, במוקד הטלפוני ובפקס ובדואר האלקטרוני ופיזית על ידי מבקשים שהגיעו למסור שמות במשרד.

    אולם ההתרגשות הגדולה הייתה מקבלתם של צעירי צאן, תלמידים צעירים מתלמודי תורה, בחורים מישיבות קטנות, אשר בכתב זך וטהור כותבים שהם מקבלים על עצמם ללמוד בכל יום את הדף היומי בהלכה במשנה ברורה ומבקשים להתפלל בעבורם בציונו של החפץ חיים שיזכו לגדול בתורה.

    "על צעירי צאן אלו אנו עומדים ומבקשים ומתחננים – זעקו הרבנים בציונו של הח"ח – אנא יושב במרומים קבל תפילתם, שמע עתירתם, רצה מנחתם, קבלם באהבה וחוס על עמך ישראל בקידוש שם שהמים הגדול הנעשה על ידי עמך ישראל בריבוי התורה העצום, בריבוי הזכויות למען ישועת הכלל והפרט". והזעקה פרצה, עלתה השמימה ובוודאי בקעה רקיעים.



    0 תגובות