קווי הנייעס נסגרים • "זו החלטה נגד הציבור החרדי, נעתור לבג"צ"

    ארי וידר 21 Comment on קווי הנייעס נסגרים • "זו החלטה נגד הציבור החרדי, נעתור לבג"צ"
    12:16
    16.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on לוין תקף: "הכל הפוך"; ישיבה סוערת בוועדת השרים על חוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קווי המידע הטלפונים ובהם קווי הנייעס כבר הפכו לתופעה של ממש ואין כיום כמעט בית חרדי שאינו משתמש באחד מהקווים לצרכיו.

    כיום ישנם מספר קווי נייעס, קווי מידע ובהם זמני הגעת האוטובוסים, קווי ישיבות, קווי קהילות ועוד.

    מאחר שהציבור החרדי ברובו אינו מחזיק במכשירים בעלי אפליקציות סלולאריות הרי שהקווים השונים מאפשרים לו במקרים רבים לקבל את המידע השימושי כמו מזג אוויר והגעת זמני האוטובוס מעל גבי קו המידע.

    אולם כל זאת עומד בפני סיום כנראה בשל החלטת משרד התקשורת להפסיק את הפעלת קווי המידע הסלולריים.

    יעקב לנצ'נר אחד מבעלי החברות המפעילות אלפי קווים סלולריים לקהילות ולמידע אומר לאתר 'קול חי': "כרבע מיליון אנשים חרדים שונים מתקשרים היום מידי חודש לקווי המידע החרדיים השונים. כל אחד מוצא את הייעוד שלו בקווים החרדים. ישנם קווים קהילתיים. ישנם קווי מידע למזג אוויר ולשערי מטבעות ועוד וישנם משפחות גדולות ששומרות על קשר משפחתי באמצעות קווי המידע. אולם בשל בקשות של כמה חברות סלולריות החליט משרד התקשורת להפסיק את כל זאת בעוד פחות מחודש".

    לנצ'נר מוסיף ואומר: "משרד התקשורת מאפשר מעוד חודש להפעיל קו נייח שעל זה לא מקבלים כל תשלום – מה שיסגור את רוב הקווים כי אין מי שיפעיל קו תמורת שום כלום. או לחילופין להפעיל קו 1900 שזה בעלות של כחצי שקל לדקה, מה שלא יהיה אטרקטיבי למשפחות חרדיות".

    "למעשה" אומר לנצ'נר החרדים הולכים להפסיד כי כל אחד יש לו שימוש באחד מהקווים".

    למה שלא יופעלו קווים בלי רווח?
    "מי ייתן מידע ויעבוד על זה, לדוגמה מזג אוויר, בלי כל רווח? גם ככה הרווח הוא לא ממש גדול. רוב הקווים הם בעלי הכנסה נמוכה והם יותר שירות לציבור מאשר רווח".

    בכוונת החברות המפעילות את הקווים לפנות כבר בשבוע הבא לבג"צ על מנת למנוע את הגזירה.

    "מדובר בהחלטה שהיא נגד הציבור החרדי חד וחלק" אומר יעקב לנצ'נר "הציבור החרדי ברובו אין לו גלישה וכמו שלא ייתכן שחברה סלולרית תחליט שלאתר מסוים אי אפשר להיכנס כי אנשים גולשים לשם הרבה היא גם לא יכולה להחליט שלא להתקשר לקו מסוים. הרי ממילא היום אין דבר כזה חבילה ללא הגבלה אלא לכל חבילה יש הגבלת כמות, אז שיגבילו את כמות הדקות אבל לא לסגור לחלוטין את האפשרות".

    דוגמה שמציג לנו לנצ'נר היא של עמותה של נכים שמשתמשת באחת מהקווים שהוא מפעיל עבורה. לדבריו הוא קיבל טלפון ממנהלת העמותה שטענה כי כל הקשר בין חברי העמותה הנכים מתבצע באמצעות קו המידע והדבר יגרום להם לנזק גדול.

    ממשרד התקשורת נמסר לאתר 'קול חי': "לפי ההנחיה של משרד התקשורת ניתן לספק קווי מידע או קווי תוכן באמצעות מפעיל נייח, או לחילופין לספק כשירות רשתי (שירות שמסופק על ידי החברה למנויים שלה)".

    "האסדרה החדשה שבמסגרתה ההנחיה הנ"ל, תיכנס לתוקף החל מ15 בפברואר. ההנחיה פורסמה במסמך ההחלטה של מנכ"ל המשרד וניתן למצוא את המסמך באתר משרד התקשורת. המשרד ידאג לפרסום ההחלטה סמוך לכניסתה לתוקף", נאמר בהודעה.



    21 תגובות

    מיין תגובות
    1. 21

      הכותרת מטעה ולא נכונה

      קוי הנייעס לא נסגרים אלא עוברים ל1900

      מה שהולך להסגר זה קוי התורה והמידע של הציבור החרדי

    2. 20

      ומה עם שיעורי התורה?? אותם סוגרים? אני כל יום שומע בטלפון דף היומי ושיעורים של הרב עובדיה. למה יסגרו לי אותם?
      בושה למשרד התקשורת!!

    3. 19

      קווי הנייעס זה התמכרות אמיתית ומכיל גם לה"ר ומחלוקות אשרי מי שזכה והפסיק את השיעמום הנורא הזה

    4. 18

      לא הגיוני שיעשו כזה דבר

    5. 17

      סתימת פיות לציבור החרדי.
      ועדת הרבנים רוצים לשפוך את המים עם התינוק. הם השפיעו על משרד התקשורת נגד קווי הנעייס. ועכשיו כל הקווים של שיעורי התורה, תחבורה ציבורית והמערכות המשפחתיות יסגרו.
      הוועדה צריכה לחזור בתשובה על הנזקים שהם עושים לציבור החרדי.

    6. 15

      אי אפשר כל אחד פותח קו נייעס חדש אני מקבל לפחות 5 טלפונים ליום על קוים חדשים

    7. 14

      ועכשיו שאין דרך להאזין לנעייס, לשמוע מידע על תחבורה ציבורית וכו'. יהיו רבים בציבור החרדי שיזמינו אייפונים וכדו'.
      זה מהלך שנועד להוציא בשאלה את הציבור החרדי.

    8. 13

      סוף סוף המטרד הזה הולך להיפסק, הטירטורים והצינתוקים,בכל שעות היום ואפילו התקשרו לאשתי ב2 בלילה, אני באמצע להכין תביעה יצוגית, ואישית נגדם, מי שרוצה להצטרף שיגיב,

    9. 12

      למה שלא יעשו בנייח עם פרסומת,כמו קול מבשר בנוא יארק?

    10. 11

      דברתי אים כמה מנהלי קווי נעייס וכולם ענו לי שזה שקר וכזב שום 1900 ושם נסגרים הכול שקר וכזב

    11. 10

      סוף סוף הגיע הסוף למטרד האנשים שעשו עלינו ים של כסף והטרידו אותנו בלי סוף קבלו את עונשם
      העולם לא הפקר

    12. 9

      האמת שאני ממש לא מבין למה הם לא שמים פרסומות
      להחזיק רדיו עולה פי כמה ועדיין הפרסומות מכסות הכל

    13. 8

      רגע,זה לא הגיוני. למה שיסגרו את הקווים שמפיקים תועלת כגון שיעורי תורה בחינם ודווקא את הקווי נייעס שיש רכילות ולשון הרע-אותם משאירים?

    14. 7

      זו בושה חסרת תקדים שמזכירה את המשטר האפל בטורקיה, לקחת כלי תקשורת חרדי נקי ומסונן ולסגור אותו רק בגלל אינטרס זר של משקיע צרפתי זה איום ונורא ודיקטטורה במיטבה, ייקוב הדין את ההר.

    15. 6

      זה דבר חמור מאוד מאות ישיבות שמחזיקות קוים שנותנות חיבור בין הישיבות לבוגריה ייסגו ויהוו ביטול תורה עצום.

    16. 5

      בושה וחרפה !!! חברת גולן טלקום היא זו שדחפה את משרד התקשורת שיבטל את דמי הקישוריות בדוק!!! מיכאל גולן אוהב כסף ולא מוכן להשלים שהוא צריך לשלם על דמי הקישורית. חצוף מחוצף !!! הוא חושב שכאן זה צרפת שהכל אנדרלמוסיה. כל מי שעיניו בראשו שיעזוב את חברת גולן טלקום עכשיו!!! לידעתכם חברת רמי לוי תקשורת נותנת קו כשר ב – 20 ₪ לחודש לכל החיים !!! והקליטה יושבת על חברת פלאפון שאין יותר טוב מזה. בנוסף אתם יודעים כמה זמן אתם צריכים להמתין למענה בחברת גולן טלקום ? 20 דקות בממוצע, (למרות שיש חוק שמחייב לענות תןך 3 דקות) וכמה ברמי לוי ? 4 דקות. בנוסף חברת גולן טלקום החוצפנית גובה בתחילת החודש את כל הכסף בחבילה שאתם מנויים בה על כל החודש, ככה שאם עזבתם באמצע הפסדתם את ההפרש, בנוסף חברת גולן טלקום גובה 50 ₪ אם תרצו לעבור בין חבילה לחבילה. נוכלים!!!! נוכלים!!!! נוכלים!!!!

    17. 4

      בתור אחד שמבין
      קווי הנייעס יסגרו ב15/02/2015 וחלק מהקווי נייעס יעברו ל1900 ורובם ייסגרו (כולל קווי שיעורי תורה)

      קול הלשון לא ייסגר הוא תמיד עבד על תורמים

    18. 3

      כל הבאלגאן נגד הסגירה היא של חבורת אינטרסאנטים ביכלרים וימות המשיחים ודומיהם אין שום סיבה שהדבר הזה ימשיך ולו ליום אחד (דרך אגב, הדבר הזה כבר מזמן היה אמור לקרות אלא שהלוביסטים הנל הצליחו פעם אחר פעם להאיץ במשרד התקשורת לדחות את רוע הגזירה, ואני מקוה שהפעם זה כבר סופי).
      ולעצם הלוגיקה כי הלוביסטים הנל מבלבלים את הציבור שאינו יודע להבחין בין תכלת לקלא אילן, נסביר החוק אומר שאם נניח אני מחייג מפלאפון של חברת סלקום לחבר המחזיק מכשיר של חברת פלאפון, אז סלקום בעבור זה שהיא משתמשת ברשת של פלאפון מעבירה להם על כל דקת שיחה קישורית בסך 7 אגורות. (בפועל לא משלמים אותו כי סטטיסטית לכל חברה יש שיחות יוצאות ונכנסות בשיעור דומה כך שזה מתקזז,) הלכו החברה ופתחו קוי תוכן שהיא רק זוללת שיחות נכנסות ואינה מוציאה והם עשו דיל נניח עם חברת פלאפון אני מביא לך 1000000 דקות בחודש שעסורם תקבל קישורית ותעניק לי נניח 2 אגורות על כל דקה והחברה מנכסת לעצמה את חמשת האגורות הנוספים, אמנם יכולה חברה אחרת לגייס לעצמה קו תוכן מתחרה כך שזה יתקזז אך זהו שוק שחור יותר וקשה, ועצם העובדה שחברותמסויימות מוכנות להתחלק בקישורחת מעיד על העובדה שהם דקות רווחיות ואינן מקוזזות, החוצפה היותר גדולה היא שבמקרה זה לא אמור להיות משולם כלל דמי קישורית שהם נטו חישוב של עלות הוצאות של רשת עבור קיום שיחה סלולרית, ואילו כאן חוץ מהמספר שהוא סלולרי אין כאן חיוג לרשת ניידת אלא חיוג לקו תוכן שנמצא באיזב שהוא שרת.
      יותר מכל מכעיס העובדה שהסחטנים האלו מגייסים ליחצנות שלהם כל מיני עמותות של ארגוני חסד ונכים כאילו שזוהי הדרך ביחידה שלהם לתקשר וכאילו אין קוים נייחים בעולם ניצול ציני וחייבים להוריד את המסכה מהפנים
      אם הם דואגים מהיכן יהיה להם כסף לממן קוי תוכן אדרבא שיקימו קוים נייחים שכדי לחייג אליהם יצטרכו להרשם ולמסור אמצעי גביה שבו יחוייב כל מתקשר בכך וכך אגורות לדקה, והמערכת תעבוד רק למספר מזוהה שנרשם אליהן

    19. 2

      קווי הניעס זה דבר טוב מאד מי שלא רוצה שלא ישמע הצינתוקים זה באשמת מי שחוסם אותם

    20. 1

      צודק אבל הם עברו כל גבול