ירושלים במצור: כביש 1 ו- 443 נחסמו לתנועה • מתעדכן

    דוד לזר | צילום: חטיבת דובר המשטרה 1 Comment on ירושלים במצור: כביש 1 ו- 443 נחסמו לתנועה • מתעדכן
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (רביעי) החל לרדת שלג ברמת הגולן ובהרי הגליל ובחלקים מהעיר צפת. כמו"כ החל לרדת שלג בבירה, בקריית ארבע וביישובי גוש עציון.

    כביש 1 נחסם מלטרון לבירה לשני הכיוונים. כביש 443 נחסם לפני הצהריים בפעם השנייה בשני הכיוונים מפסגת זאב עד שילת בשל קרח שהצטבר עליו. באגף התנועה מבקשים מהנהגים שלא להגיע לאזור.

    IMG-20150107-WA0120

    הופסק שירות קווי האוטובוס הבינעירוניים לירושלים, לרבות 405 ו-480. האוטובוסים שכבר יצאו לדרכם מופנים בשעה זו לתחנת הרכבת בבית שמש, אשר תשמש כאמצעי התחבורה לבירה.

    בתאונת שרשרת בכביש 443 בין אוטובוס לשלושה כלי רכב נפצעו שישה באורח קל והם פונו לבתי החולים. כאמור, הכביש סגור לתנועה לשני הכיוונים.

    משטרת ירושלים בסיוע משטרת התנועה הארצית הודיעה כי היא נערכת לאפשרות לסגירת צירי הכניסה לירושלים  – זאת בעקבות השלג שצפוי לרדת בבירה החל משעות הצהריים המוקדמות.

    עוד בעקבות הסופה: אמש נותקו 1,200 בתים בפתח תקווה מחשמל ובשעות הלילה קרסו 34 עצים וארבעה עמודי תאורה בראשון לציון כתוצאה מהרוחות העזות.

    באזור המרכז נמסר על עצים שקרסו על כבלי חשמל וגרמו לניתוק הזרם לזמנים קצרים. בחברת החשמל ערוכים בכוחות מתוגברים לאפשרות של התגברות ברוח בשעות הלילה והבוקר והחרפה במידת הנזק.

    IMG-20150107-WA0036

    ביציאה מחניון לב המפרץ קרס עמוד חשמל ועצים נוספים קרסו על כבלי חשמל בכפר מונאש בעמק חפר. בצפת נחסם כביש בשכונת נווה אורנים לאחר שפרגולה עפה ברוח ופגעה במכונית חונה.

    "אנו מבקשים מהאזרחים לא להסתכן ולהישמע להוראות השוטרים" – כך אמר הבוקר המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו, בביקורו במוקד אגף התנועה, כחלק מההיערכות למזג האוויר הסוער.

    "ביממה האחרונה ביקשנו שלא להגיע היום לירושלים ולהימנע מנסיעה לעיר. כבר כעת אנו רואים תנועה הרבה יותר דלילה על כביש 1. ניתן להניח שבשלב מסוים נסגור את הכבישים המובילים לעיר, כולל כביש 1 וכביש 443 והכבישים המובילים. המטרה שלנו היא שאנשים לא יתקעו באמצע הכביש, ללא יכולת להיכנס לעיר או להסתובב בחזרה. אנו מחכים כרגע לדיווחים על הפתיתים הראשונים, ברגע שנקבל אותם – נסגור את הצירים".

    יצחק אהרונוביץ

    לדברי המפכ"ל, "משטרת ישראל ערוכה ומוכנה לסערה. במהלך הימים האחרונים התכוננו למזג האוויר הסוער יחד עם כל הרשויות והגורמים הרלוונטיים, כשלנגד עינינו עמדה הסערה של השנה שעברה והאירועים שבאו בעקבותיה. המטרה שלנו היא לעשות כל מה שצריך כדי שהשלג יהפוך לחוויה חיובית עבור האזרחים. אמנם לפי תחזיות מזג האוויר הסערה לא צריכה להיות בהיקף ובעוצמות של שנה שעברה, אבל אנחנו לא לוקחים סיכון ונערכים לגרוע מכל".

    משרד התחבורה מסר כי "עם סגירת צירי התנועה בכניסה לירושלים יופנו האוטובוסים, בקווים הבינערוניים לתחנת הרכבת בבית שמש. התנועה לירושלים וממנה תתאפשר ברכבת בלבד ותדירות נסיעותיה תתוגבר בשני הכיוונים. קווים הנוסעים דרך כביש 443 לא יופעלו במקרה של סגירת הציר. מומלץ להימנע מנסיעות שאינן הכרחיות".

    הבוקר תדרך ארגון זק"א את מתנדביו לקראת השלג בירושלים, גיזרת איו"ש והצפון. מהארגון נמסר כי הוא "יפעיל שני מוקדים במקביל אחד מירושלים והשני מפ"ת על מנת לתת מענה כולל לכל תרחיש. ארגון זק"א עומד בקשר רציף עם משטרת ישראל ,העיריות וארגוני החסד בכל גיזרה. שיתוף פעולה זה יתן למוקד זק"א יכולת לתת תמונה כוללת ולסייע לאלפי הקריאות שיגיעו".

    זק''א שלג

    עוד הדגישו בארגון כי "אנו מבקשים מהציבור להתנהג באחריות ולא להגיע למוקדי השלג אם אין צורך חיוני, כמו כן 'איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק'".

    דוברת המרכז הרפואי 'הדסה' מוסרת כי "בתי החולים של הדסה פועלים החל מהיום במתכונת שלג. צוותי בית החולים נמצאים בכוננות מלאה וערוכים לטפל בכל המטופלים המאושפזים או כאלה שיגיעו לקבלת טיפול".

    "נכון להיום, 7 בינואר 2015 – מרפאות החוץ בבתי החולים בהדסה ובעין כרם יעבדו עד השעה 12:30.
    אשפוזי יום אונקולוגיה והמטולוגיה יעבדו עד השעה 15:30".

    כמו"כ נאמר בהודעה כי "הצירים הראשיים אל בית החולים ישארו פתוחים באמצעות מפלסות שלג, פיזור מלח וכל פעולה שתידרש, בשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים והמשטרה. כל הפעילות הדחופה והאשפוזית בבתי החולים של הדסה תימשך ללא שינוי".

    מדוברות אגד נמסר כי בשל ירידת השלג באזור גוש עציון חל שינוי בשירות התחבורה הציבורית באזורים הבאים:

    קרית ארבע: קווים 440, 51,61 מבאר שבע יופעלו עד אזור התעשייה מייתרים. 68,69 160, 162 הופסקה הפעילות בשני כיווני הנסיעה. אפרת: 167,169,44- הופסקה הפעילות בשני כיווני הנסיעה.

    גוש עציון: 161,164,261- הופסקה הפעילות בשני הכיוונים. 165 יופעל למיצד דרך גוש עציון מזרח (תקוע). 266 יופעל עד לתקוע (לא ממשיך לגוש עציון המערבי). אגד פועל על פי הנחיות חמ"ל התנועה של משטרת ישראל ומשרד התחבורה.



    1 תגובות

    מיין תגובות