דרמה • הרב מאזוז: "מצוה להתגייס לצבא"

    מני גירא - שוורץ וגואל ועקנין 8 Comment on דרמה • הרב מאזוז: "מצוה להתגייס לצבא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במכתב שהופץ אתמול ובו עשרות חתימות של גדולי התורה הספרדים, נגד שירות צבאי בנחל החרדי, מתנוסס שמו של הגר"מ מאזוז כמי שחתם על הקריאה.

    עיתוי יציאת המכתב, בו לא מצוין תאריך ספציפי אלא 'חורף תשע"ה', וכן דרך הפצת המכתב – שלא בידי גורם רשמי, מעלים תהיות.

    אבל תגובת דובר הרב מזוז הבוקר, שופכת אור ומבהירה את התמונה.

    ששון טרבלסי דובר הרב מזוז מסר: המכתב שפורסם אינו נכון: ״בחורים שאינם נמנים על חובשי ספסלי בית המדרש חייבים ואף מצוה היא להתגייס לצבא ומי שאינו עושה כן פוגע בעולם התורה ובבני הישיבות״.

    כל גדולי הדור הספרדיים במכתב חריף כנגד הנח''ל והשח''ר והשירות האזרחי

    כעת נראה כי המכתב הוצא ע"י בעלי עניין שרצו לפרסם דעת הרב מזוז נגד הצבא, בזמן שמפלגתו פונה לקהל ציוני המשרת בצבא. ועל כן באה ההבהרה.

    מנגד יש לציין כי הבהרת הדברים מציבה את מפלגת אלי ישי באור בעייתי מבחינת ההשקפה החרדית אשר אינה מעודדת גיוס לצבא באף דרך. ובוודאי שעד עתה לא נאמר על ידי אחד ממנהיגי הציבור החרדי מאז קום המדינה כי "מצווה להתגייס לצבא".



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      הרב מאזוז- הרב עובדיה שבימינו!
      גאון גדול ועצום בתורה שגם מרן זצ"ל העריך. והוא זה שינווט את הציבור בדור שלנו כפי צרכיו. כמו שעשה מרן הרב עובדיה בזמנו. ואשריו ואשרי חלקו שאינו חת ולא ירא מפני איש לומר דעתו דעת תורה! הוא ולא אחר גדול הדור הספרדי שלנו ואינו צריך כלל לאישור של אחרים! ובכך הוא שונה מכל השאר- כי הוא גדול מהם!
      רק בגלל רפיסות לליטאים האשכנזים לא לומר לבחורים מה נכון עבורם לעשות??? ולהשאיר אותם ברחוב שיתדרדרו לכל מיני ארגוני פשע כמו ששמענו בזמן האחרון זה כן הפתרון הנכון רק העיקר לא בצבא??? ועוד היום עם כל המסלולים שבוודאי יותר טובים מהרחוב. וגם בהרבה יותר טובים מסתם מקומות עבודה כאלה ואחרים. מי שלומד יושב בבית ה' אשריו ואשרי חלקו ומה נעים גורלו. אבל יש כאלו שלא זכו! זה ההיגיון? להשפיל אותם ולא לתת להם תקווה ולהשליכם לכלבים ולמרעין בישין? זו דרכה של תורה? רדיפה של כל מי שלא ב'מעמד הגבוה' של מי שכן זוכה???
      יבושו ויסוגו אחור כל שונאי ציון

    2. 7

      החזון כבר אמר בפרוש שמי שאינו יושב ולומד בישיבה ואינו מתגייס לצבא יש לו דין "רודף" על הבחורי ישיבות

    3. 6

      בכותרת לכתבה זו הינכם גונבים דעת ומוציאים שם רע על יהודי..

    4. 5

      הכותרת לא מדויקת ומגמתית. מרן הגר"מ מאזוז דבר על מי שלא לומד!

    5. 4

      לכל אחד יש את הרב שלו בעניני השקפה, וכל אחד ילך כרבו.

    6. 3

      גם רבני אשכנז הגדולים שבהם אמרו חד משמעי , כל מי שלא חפץ לשבת באוהלה של תורה חייב להתגייס , כי אם לא כן הרי יש לו דין של רודף , מפני שהוא תופס את המקום של אלו שרוצים לשבת באוהלה שלתורה.

    7. 2

      החזון איש אמר בדיוק את אותם דברים. החזון איש לא מספיק חרדי בשבילכם?