שגריר ארה"ב: "העולם לא יכול להישאר שקט"

    דוד קורצווייל 1 Comment on שגריר ארה"ב: "העולם לא יכול להישאר שקט"
    10:02
    23.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on דודי אמסלם: בחור ערבי מפגין נגדנו באוניברסיטה והמדינה מממנת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "הפיגוע הבוקר הוא פיגוע טרור ברברי שפל חדש בהיסטוריה של הסכסוך. רצח של מתפללים חפים בבית כנסת זה רוע טהור!! אין הצדקה לפעולה אלימה, לטרור שכזה. ארה"ב מגנה בחריפות את הפיגוע הזה ואנו קוראים למנהיגים בכל העולם לגנות את הפיגוע ואת פעולות ההסתה שיכולים להוביל ושהובילו לפיגוע הזה. העולם לא יכול להישאר שקט"!!!

    את הדברים אמר הבוקר השגריר האמריקאי, דן שפירו במסגרת "יום אמריקה" שנערך במכללה האקדמית הדסה בירושלים.

    השגריר האמריקאי קרא למדינות העולם לא להתעלם מהפיגוע באומרו: "העולם לא יכול להישאר שקט! אנו פונים למחמוד עבאס שגינה את הפיגוע, לגנות בחריפות גם את ההסתה שמאחוריו".

    השגריר מסר את תנחומיו באופן רשמי למשפחות הנרצחים ומסר את תפילותיו לנפגעים והוסיף:
    "עליי להגיד בקול רם, מדינתי וממשלתי עומדת בסולידריות עם ישראל. ישראל לא לבד גם מול פיגועי טרור כפי שראינו. האירוע הזה מציג את החוסן שבחברה הישראלית שמתמודדת לא רק עם ארועים קשים וסיסמאות אלא ככוח לנחישות לאפשר קדושת חיים ואופטימיות לעתיד אפילו ברגעים קשים. להתקדם קדימה ולא לוותר".

    השגריר סיפר כי מזכיר המדינה דיבר עם ראש הממשלה נתניהו והם ישוחחו גם בהמשך על אירועי היום. והתייחס לזכותה של ישראל להגיב ולהגנה עצמית בעקבות אירועים שכאלו: "אנו ממשיכים לעמוד בזכות של ישראל להגן על עצמה. אני מזכיר את המחויבות שיש בארה"ב לתמוך בישראל ובלגיטימיות שלה להגנה עצמית".

    בהתייחס ליחסים בין המדינות שלאחרונה לא בשיאם אמר: "תמכנו במבצע "צוק איתן ובמימון אמריקאי לסוללות כיפת ברזל, כך גם נמשיך בעתיד בתקציב של 3 מיליארד דולר צבאי כמו בכל שנה. יהיו שינויים בקונגרס. הסנאט יתחלף. הנשיא יתחלף בבחירות הבאות בעוד שנתיים. אך התמיכה הדו מפלגתית מהממשלה והעם האמריקאי לעם ישראל תמשיך ותישאר".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כהנא צדק

      אין ערבים
      אין פיגועים

      מרצחים שפלים

      צריך ללמוד מפוטין מה עושים לטרוריסטים