האדמו"ר מויז'ניץ: "אל תפחדו, ואל תתייצבו בלשכות הגיוס"

    דוד לזר 3 Comment on האדמו"ר מויז'ניץ: "אל תפחדו, ואל תתייצבו בלשכות הגיוס"
    23:29
    01.06.24
    אבי יעקב No Comments on נס גלוי: ישראל בן יעל שנפצע באורח אנוש – התעורר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האדמו"ר מויז'ניץ תקף השבת בחריפות בפני חסידיו את התייצבות בני הישיבות בלשכות הגיוס.

    בדברים שנשא האדמו"ר בסעודה שלישית באולם הטיש בסמוך לבית המדרש בקרית ויז'ניץ בבני ברק, אמר כי "ישנם הרבה הורים מפוחדים שבאים אלי ומטלפנים לאחר שבניהם מקבלים צווים חוזרים ונשנים, ואני רוצה להבהיר שוב את עמדתי ברורות – אין להתייחס לשום מכתב, לא ראשון לא שני ולא שלישי, ישנם גם כאלו שמקבלים איומים שבנם ייעצר ואף יושלך לכלא, אך אני אומר לכם אל תיראו ואל תפחדו, שום בחור עוד לא נעצר".

    "ישנם כאלו שאומרים לי שהצבא פתח דבר חדש שנקרא מדור בני הישיבות. לכאורה זה נראה שרק גברים מגיעים לשם, והם שמים שם ספרים וכל מיני דברים טובים שייראה שמתאים לבחורי ישיבות, אך ברגע שמגיע לשם בחור שלא מספיק חזק ואיתן בדעתו – הוא מתפתה ישר במלכודת להצעות החיול שנותנים שם".

    האדמו"ר תקף ואמר כי אין להתייצב במדור בני ישיבות "וזוהי דעתי הברורה והידועה. בקרוב אמורה להתכנס מועצת גדולי התורה ושם תצא הוראה ברורה ואחידה של כולם, אך דעתי החוזרת והנשנית ידועה לכולם, שאין להתייצב בשום פנים ואופן, ואלו שאמורים לקבל פטורים מותר להם בדוחק לקבל פטור ולא להישמע לשום דבר אחר", אמר האדמו"ר לחסידיו.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      כדאי שהרב'ה יבדוק בהיסטוריה מה היה אם תוכנית הנח"ל שהאדמו"ר האמרי חיים
      יסד והקנאים מירושלים רדפו אותו

    2. 2

      לתועלת הגולשים (שאינם מכירים לפי התמונה) נא לציין איזה מאדמו"רי ויזניץ הוא הדובר.
      אגב. כנראה שהציטוט בשם האדמו"ר שליט"א אינו מדוייק.
      אם האדמו"ר אמר "ישנם הרבה הורים מפוחדים שבאים אלי…" כנראה שהוא לא אמר במדוייק את הסיפא "וזוהי דעתי הברורה והידועה" ואם אמר את הסיפא כנראה שהציטוט של הרישא אינו מדוייק.

    3. 1

      כל הצרות רק משום ביטול תורה

      באתר לדעת כתוב: ישיבות בעלזא צפויים לבטל תורה וליום טיול מפתיע לקראת כה’ חשוון – יום היארצייט לאביו של האדמו”ר שליט”א, כשמאות הבחורים יגיעו אל קיבוץ לוחמי הגטאות שבצפון הכופרים בד’ ובתורתו, ולאחר מכן אף צפויים לבקר בבסיס של משמר הגבול. רק בערב יגיעו לטבריה וישתטחו על ציון אביו של האדמו”ר מבעלזא שליט”א.

      הסיבה לביקור המדובר, הוא בכדי לקבל תקציבים הטמאים מהמדינת שמד, וזאת לאחר שבהנהלת מוסדות בעלזא, הבינו כי אין מנוס מלקבל את תקציב המדינה עבור כל בחור מחו”ל. ”אמנם מדובר רק ב-150 שקלים בלבד עבור בחור מחו”ל, אך הם אומרים: אנו לא יכולים לוותר עליו בהתחשב בעובדה שמדובר במאות בחורים”, אמר גורם בכיר בבעלזא.

      על פי דרישות המדינה, בכדי לתקצב בחור ישיבה המגיע מחו”ל עליו לעמוד במספר תנאים, כשבין היתר הוא צריך להגיע ולשמוע על פעילות הצבא השמד הישראלי, כשבנוסף צריך גם לבקר ביד ושם או במקום כמו קיבוץ לוחמי הגטאות.

      בקרב ראשי הישיבות בכלל ניסו לשבור את הראש בחודשים האחרונים מה לעשות, אבל הבעלזים החליטו לאפשר לבחורים לבצע את דרישות הצבא בכדי לקבל את ה-150 שקלים בחודש, אע”פ שבהמועצת החליטו שלא לשתף פעולה עם הצבא.

      בשל כך ניסו למצוא את האפשרויות כיצד לעמוד בתנאים שהציבה המדינה, ההחלטה שהתקבלה היא לקיים יום טיול מיוחד דוקא ביום היארצייט לאביו של אדמו”ר (כשרואה מלמעלה כל הנ”ל ומתגולל בקברו), שהטיול יחל בבוקר, בביקור בקיבוץ לוחמי הגטאות, ולאחר מכן יגיעו הבחורים לביקור בבסיס מג”ב בצפון לראות האוכלי נבילות וטרפות ביום הכיפורים, שם ישמעו דברי כפירה על פעילות הצבא והמשטרה, ורק לאחר ההכנה הטמאה ע”י נשים פרוצות האלו ימשיכו “בקדושה רבה” לטבריה אל הציון… להם לטבול קודם במקוה אחרי שנכשלו ב…..