קצין בכיר: "העדפנו את גודל ההישג על פני קיצור המערכה"

    קובי פינקלר 1 Comment on קצין בכיר: "העדפנו את גודל ההישג על פני קיצור המערכה"
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה שצה"ל מכנס את כוחותיו מחוץ לרצועת עזה, מביטים בצבא על הישגי מבצע צוק איתן.

    בצבא, מדברים על 800-900 מחבלים הרוגים, 3000 בתים ששימשו כמפקדות ואיחסון אמצעי לחימה נהרסו, מפעל המנהרות שעליו עמל החמאס במשך ארבע- חמש שנים פוצץ והושמד, שני שלישי ממערך הרקטות הושמד וממספר הזה במערך הייצור של הרקטות.

    קצין בכיר בצבא אומר "העדפנו את גודל ההישג על פני קיצור המערכה. תוך שהוא מתייחס לפרק הזמן הארוך של הלחימה אל מול החמאס"

    באשר לפרק הסיום של הלחימה אומר הבכיר: "חמאס רוצה לעצור את הלחימה כי תכנן בשלב הזה שיהיו 300 עד 600 חיילים ישראלים הרוגים ו-60 עד 80 אזרחים ישראלים הרוגים לאור היכולות שבנה". הקצין טוען כי "המבצע יאפשר להביא לשינוי משמעותי בהסדרה. התנאים המבצעיים יאפשרו זאת. המטרה היא לשינוי המציאות מהיסוד, כך שלא נראה ירי הדדי בעוד חודשיים ההתרעה הושגה וכעת אני מקווה שההסדרה תושג" אומר הקצין.

    בהתייחסו לדיבורים על ביתור או כיבוש הרצועה אומר הקצין הגורם הבכיר :"צה"ל היה יכול לכבוש את עזה כבר לפני שבועיים, אם היה מקבל משימה כזו: "אם היו אומרים לנו להכריע את חמאס היינו כבר כובשים את הרצועה תוך 10 ימים ואז פרק זמן של עוד שנה-שנתיים של סריקות ופעולות של חיסול תשתיות הטרור ברצועה, תוך התפתחות לחימת גרילה כמו שהיה בחומת מגן. זו לא המהות במשימה שהוטלה עלינו. המבצע הנוכחי יביא לחלון זמן של ביטחון ארוך יותר".

    ומה באשר לעתיד? הקצין אומר שאין יכולת להרתיע מפני התעצמות " האינטרס הישראלי הוא שתהיה כתובת אחת בעזה ולכן לא מוטטנו את שלטון החמאס. האיון המרכזי בעוטף עזה הוסר בצורה משמעותית והיום עם כל האמצעים שהכנסנו לאזור אפשר לחיות שם בבטחה" הוא מסכם.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בובקס…….. שום ביטחה ושום נעליים.. כל עוד החמאס שם אין שקט ואין שלווה המלחמה הבאה היא עניין של זמן כשהחמאס מתעצם מפעם לפעם…. היינו בסיפור הזה, כמה פעמים?????? מישהו זוכר? מישהו ספר? ……כמו שאומרים חבל"ז צריך פשוט להתפלל להנצל מחבלי משיח!!!!!