בזמן הלחימה בדרום: 3 צווי הרחקה מיו"ש לנערים יהודים

    דוד קורצווייל | צילום: אילוסטרציה No Comments on בזמן הלחימה בדרום: 3 צווי הרחקה מיו"ש לנערים יהודים
    22:41
    28.05.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל: כך עניתי לאחד מראשי 'אחים לנשק' שביקש לפגוש אותי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בזמן הלחימה בדרום וירי הטילים מרצועת עזה שנמשך לעבר כל רחבי הארץ, ממשיכים בצה"ל ובשב"כ בהוצאת צווי הרחקה מנהליים לנערים יהודים מיהודה ושומרון.

    בשבועיים האחרונים ניתנו שלושה צווי הרחקה לנערים המתגוררים בקרית ארבע, בת עין וירושלים. הצווים נחתמו בידי אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון תוך כדי המערכה ברצועת עזה, והוצאו בהמלצת המחלקה היהודית בשב"כ.

    על אחד הנערים המתגורר בבת עין נאסר להגיע גם לבית הוריו בבת עין, והאלוף אלון הורה כי יותר לו לשהות בישוב שדמות מחולה בלבד, או לחילופין ישהה מחוץ ליהודה ושומרון. לנער שני, קטין כבן 16 המתגורר בקרית ארבע, הותר לשהות בקרית ארבע בלבד או לחילופין מחוץ ליהודה ושומרון, ועל קטין שלישי המתגורר בירושלים אך לומד בשומרון נאסר להיכנס לכל תחומי יו"ש.

    בארגון חוננו בוחנים כעת אפשרויות לערעור על הצווים, אך יש לציין כי בשל העובדה שמדובר בצווים היוצאים ללא ראיות וללא משפט, מדובר בהליך כמעט חסר סיכוי. בעת דיונים אודות הצווים, מופיע איש שב"כ במעמד צד אחד ומוסר "חומר סודי" לידי השופט.

    בעבר נמתחה ביקורת חריפה בקרב אישי ציבור וח"כים אודות השימוש בצווים מנהליים.

    "לא יעלה על הדעת שבזמן לחימה, במקום שאלוף הפיקוד והשב"כ ירכזו מאמץ לסיכול פיגועים והפרות סדר מצד ערבים, המתגברים בימים אלו באזור יהודה ושומרון, הם ממשיכים בהתנהלותם אל מול גורמי הימין", מסר בתגובה עו"ד עדי קידר מארגון חוננו. "למותר לציין כי אותם גורמים, מן הראוי שיירתמו למאמץ המלחמתי בדרום וירכזו מאמץ להשגת הכרעה במערכה ברצועת עזה".

    מארגון חוננו נמסר בתגובה כי הם מגנים את הוצאת צווי ההרחקה. "אנו מצירים על כך שגם כאשר כל המדינה מותקפת בטילים בידי ערבים, בוחרים בשב"כ להמשיך ולרדוף באובססיה את המתיישבים ביהודה ושומרון. אנו מגנים את השימוש שעושה צה"ל בצווים מנהליים, ללא דין וללא משפט, כנגד יהודים אוהבי העם והארץ".צו הרחקה לתושב בת עין



    0 תגובות