המחדל: במה היו עסוקים במחוז ש"י בשעות שלאחר החטיפה?

    דוד קורצווייל No Comments on המחדל: במה היו עסוקים במחוז ש"י בשעות שלאחר החטיפה?
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש החל להתברר המחדל החמור של מחוז ש"י בטיפול בדיווח על החטיפה שהגיע כבר בשעה 22:25, אך טופל רק בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר.

    בארגון חוננו מדווחים הבוקר כי מתברר שבאותן השעות ממש עסקו שוטרי מחוז ש"י בשיתוף השב"כ, בתכנון וביצוע מעצרים בישוב יצהר.

    בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר של יום שישי פשטו כוחות גדולים של משטרה, יס"מ, בלשים ואנשי המחלקה היהודית בשב"כ על הישוב יצהר ועצרו שני אחים בני 16 ו-18.

    השניים נלקחו למשטרת אריאל ונחקרו בחשד למעורבות במספר ארועים באזור יצהר בחודשים האחרונים. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו פנה למשטרה לברר את סיבת מעצרם, ולאחר מספר שעות הם שוחררו למעצר בית. השניים סיפרו כי במהלך שהייתם בתחנת המשטרה החלו לשמוע דיווחים אודות חשש החטיפה.

    אולם מסתבר כי גם הבוקר, למרות ההודעות על מאמצים כבירים של כוחות הבטחון לאיתור החטופים, עסוקים חוקרי ימ"ר ש"י בטיפול דווקא ביהודים, והזמינו את שני הנערים לחקירה נוספת. חוקרי הימ"ר אף הגדיו לעשות והזמינו את אביהם של השניים למתן עדות בתחנת המשטרה, ככל הנראה בכדי להפעיל על הנערים לחץ פסול.

    השניים, הנמצאים בדרכם לחקירה, הודיעו כי יסרבו לשתף פעולה עם החוקרים וימסרו הצהרה לפיה "הם אינם מתכוונים לשתף פעולה עם המשטרה המתנכלת ליהודים בזמן שישנם נערים יהודים חטופים בידי ערבים".

    בארגון חוננו מציינים בנוסף כי הבוקר הוזמנה לחקירה בימ"ר ש"י גם אחת מתושבות הישוב יצהר.

    "המערכות איבדו את המצפן המוסרי ושכחו מיהו האוהב ומיהו האויב", מסרו בתגובה להתנהלות המשטרה בארגון חוננו המלווה את העצורים. "ישנו קשר הדוק בין איבוד הפרופורציות של המערכות והקצאת תקציבי עתק ויחידות מיוחדות לטיפול ביהודים, לבין מחדלי המשטרה בטיפול בדיווח על חטיפת יהודים, והרמת הראש של הטרור הערבי. כאשר ראשי המדינה מכריזים כי כל ריסוס גרפיטי הוא טרור, אנחנו מקבלים תזכורות כואבות ביותר המלמדות אותנו טרור מהו".



    0 תגובות