ראש הישיבה בדברים נוקבים: "הגיוס הוא אסון גדול ונורא"

    נתי קאליש No Comments on ראש הישיבה בדברים נוקבים: "הגיוס הוא אסון גדול ונורא"

    דרמה: מרן ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו בדברים חסרי תקדים על חוק הגיוס: "גיוס בני הישיבות אסון גדול ונורא". בדבריו אמר: "הנני פונה לכל אלו שחושבים לחוקק חוק שבני הישיבות התגייסו. דעו לכם בני הישיבות לא התגייסו בשום אופן לא בשום צורה. גיוס בני הישיבות אסון גדול ונורא גם עבורנו וגם עבורכם גם אם אינכם מבינים זאת, עבור כל הישוב היהודי בארץ. השם ישמרנו. ואין לי לפרט"

    צילום: ללא קרדיט
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע סערת חוק הגיוס והמגעים להגעה להבנות, ראש הישיבה הגר"ד לנדו אומר הערב כי: "בני הישיבות לא יתגייסו. בשום צורה".

    במלאת י"ב חודש לפטירת מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל, נשא הערב ממשיכו בהנהגה – מרן הגר"ד לנדו – דברי הספד בהיכל ישיבת פוניבז'. בסיום דבריו התייחס ראש הישיבה למצב בעקבות משבר הגיוס ואמר: "בהזדמנות זו הנני פונה לכל אלו שחושבים לחוקק חוק שבני הישיבות התגייסו. דעו לכם בני הישיבות לא התגייס. בשום אופן לא בשום צורה לא, גיוס בני הישיבות".

    ראש הישיבה המשיך: "גיוס בני הישיבות גם עבורנו וגם עבורכם גם אם אינכם מבינים זאת, עבור כל הישוב היהודי בארץ. אסון הגדול והנורא השם ישמרנו. ואין לי לפרט". בדברים האלו סיים מרן את נאומו.

    בתחילת דבריו אמר מרן: "אנו עומדים כעת בכלות י"ב חדשים מהסתלקותו של מורנו ורבנו ראש הישיבה מרן הגאון והצדיק רבי גרשון אדלשטיין זכרונו לברכה. כאחד מאלה שהכירוהו מימי הנעורים, זכיתי לראות איך נטווה חוט חייו משנות בחרותו ועד לפטירתו בגובה גילו, שהיה רצף של לימוד תורה בעמלה בשקידה בעמקות בהתמדה, ובהנחלת התורה לדורות ולדורי דורות כאן בישיבה שזכתה להצמיח גדולי ומאורי תורה בכל תקופותיה".

    "גם שיחותיו בענייני מוסר ודעות שהיו שאובות ממעיינות קדושת התורה והיראה של רבותינו והיו מלאות יראת שמים והנחלת חינוך והשקפה ובעיקר דבריו שנסובו על עניני מדות טובות שנבעו מלב טהור ומאישיות נקיה, שכל מי שהכירו או היה בקרבתו הרגיש התרוממות והתעלות לאורו".

    "חובת תלמידיו שואבי מימיו להמשיך את המורשת שקבלו מרבם הגדול בתורה ולימודה ובכל עניני ההנהגה וארחות החיים המייחדים את בן התורה להיות איש התורה האמיתי בכל מהותו, זי"ע".



    0 תגובות