מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    אתר קול חי 15 Comment on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    במכתב שכתב מפקד הפלוגה מתוך הרצועה הוא גם תקף את העברת הסיוע: "באותה שעה שמחבל צולף בחייל שלנו- הוא מרים מבט לשמיים ורואה סיוע הומניטרי נוחת עליו"

    צילום: דובר צה"ל
    21:05
    15.05.24
    אבי מימרן No Comments on אלוף במיל' רון-טל נגד דברי גלנט: "זה מחליש אותנו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם הגעת מזכיר המדינה בארצות הברית בלינקן לישראל, כתב מפקד פלוגה במילואים שמשרת ברצועת עזה מכתב לרעות בן חיים, יו"ר תנועת צו 9, בו הוא מתאר את תחושותיו בצל המלחמה. במכתב הוא תקף את התלות של מדינת ישראל בארצות הברית, והתייחס להעברת הסיוע לחמאס.

    המפקד פתח את מכתבו: "אנחנו יכולים לספר לעצמנו שאנחנו מחזיקים שטח, שולטים מבצעית, יוצאים להתקפות, ומחזיקים ביתרון צבאי על החמאס". הוא המשיך: "בפועל… באותה שעה שמחבל צולף בחייל שלנו- הוא מרים מבט לשמיים ורואה סיוע הומניטרי נוחת עליו".

    בהמשך המכתב הוסיף: "אנחנו נספר לעצמנו שחזרנו לאדמות נצרים, לקוות שאנחנו כאן כדי להישאר, אך לפי איך שהמגמה פה מתנהלת התכתיב הוא אמריקאי מא' ועד ת', וצה"ל הפך לקבלן משנה רשמי של ארה"ב".

    על העברת הסיוע כתב מפקד הפלוגה: "החזקת הפרוזדור היא החזקת ציר לוגיסטי, הציר הלוגיסטי הוא עבור בניית הנמל האמריקאי (ג'יילוט), כלומר, כרגע אני וחייליי מסכנים את חיינו בשביל לאבטח את הציר שבסופו של דבר מסייע לאויב שמנסה בכל עת להשמיד אותנו".

    בהמשך כתב על תחושת הלוחמים בשטח: "יש כאן תחושה קשה לחיילים, המסגרות הגדולות, הרמות הממנות לא מספקות רציניות, "זו המדיניות ואין מה לעשות ככה האמריקאים דורשים", רפיסות לאומית לשמה".

    עוד הוסיף: "לא באנו לכאן כדי להשיב את הלגיטימציה הבינלאומית שמעולם לא הייתה לעם היהודי. 'יותר קל להוציא את היהודי מהגלות מאשר את הגלות מהיהודי'. זה המשפט שמתאר במדויק את מה שקורה פה. אנחנו בפלונטר צבאי, מדיני, ובעיקר תרבותי תפיסתי".

    הלוחם תקף את התלות של מדינת ישראל בארצות הברית: "איך ייתכן?! שאחרי כל מה שעברנו, אחרי חצי שנה של מילואים אנחנו עסוקים בלסייע לאויב?". ככה לא מנצחים. ככה לא משיבים את החטופים. לא נותרה ברירה אחרת – עם ישראל חייב להודות: האויב הערבי הוא אולי האויב הפיזי, ארה"ב היא האויב התפיסתי – אויב כזה שדואג תמיד שישראל קטנה תחת איום קיומי, כלומר בגלות".

    לסיום כתב: "אפשר לנצח גם בלי הסיוע שמסכן את קיומנו, אם יש רוח ברורה וצדקת דרך, גם עם חימוש קטן ומצומם אפשר להגיע להכרעה. הבעיה היא התפיסה שאנחנו לא יכולים "לשחות" בלי "המצופים" של האמריקאים. שכחנו שהם לא היו איתנו מתש"ח ועד 67' וגם לא הפציצו את המסילות בדרך לאוושויץ ב44'. "לעולם לא עוד" זו כבר הבטחה ריקה! ארה"ב דואגת שלעולם האיום הקיומי ישאר על העם היהודי", וחתם: "מ"פ מילואים, כרגע מעדיף שלא להיחשף כדי שלא יעיפו אותו ממילואים אבל חייב שישמעו את האמת".



    15 תגובות

    מיין תגובות
    1. 15

      אותם מפקדים דתיים מגלים באיחור רב את מה שגדולי ישראל ראו גם בשנותיה 'הטובות' של מדינת ישראל – "אנחנו נמצאים בגלות" והכי כואב – כאן בארץ ישראל וע"י יהודים – זו הסתרה שבתוך ההסתרה

    2. 14

      ממשלת החורבן חייבת ללכת
      בחירות עכשיו!

    3. 13

      לשאלתו של המ"פ על איך אנחנו תלויים בארה"ב יש לי תשובה פשוטה. אנחנו 9 מיליון שמתוכם יותר ממיליון לא עובדים אבל מקבלים תקציב ענק בשביל לא לעבוד ולא ללמוד מתמטיקה פיזיקה כימיה כך שלעולם לא יוכלו להנדס ולפתח כלום. אנחנו משקיעים מיליארדים בגבעות מיותרות אז לא נשאר כסף ליצר פצצות וטילים. את אלו שמפתחים ומיצרים מענישים במיסים גבוהים וחלקם פשוט בורחים. חוץ מזה יש דברים שלא נוכל ליצר לעולם כמו מנועי מטוסים ומטוסים כי אין לנו את היכולות והמתכות הדרושות. ובסוף גם את המספוא לפרות והתערובות לתרנגולות אנחנו מיבאים ואפשר לחנוק אותנו בפחות מחודשיים. ואם נגרום לאלפים למות שם ברעב יימאס מאיתנו ויטילו סנקציות ויכתיבו לנו הכך. אז תתחיל לחשוב איך מיצרים כאן שלום ואז נדבר

    4. 12

      אני בא מהימין הביטחוניסטי כתפיסת עולם רבת שנים. כבר 10 שנים שלא הצבעתי בבחירות כי אין לי אמון במנהיג הימין. ביבי חייב אבל חייב לפנות את מקומו על מנת שיבוא מנהיג (מנהיג ולא פוליטיקאי) שיוביל את העם לניצחון ולא לתחושות של ניצחון. אין טעות שביבי דילג עליה ואין בור אליו לא נפל. ביבי חלש ונרפה וחסר טביעת עין בבחירת אנשים ועובדה שכל אבל כל מי שמונה על ידו קם עליו. זה לא קרה לבגין ולא קרה לבן גוריון לא בכמות ולא בתופעה ועל מנהיג להעז לפטר את היועמשית, את הרמטכל, את שר הביטחון, להשלים רפורמה משפטית דחופה, להפסיק את שיטת הסניוריטי, לפרק את הרשות הפלסטינאית ללא דיפלומטיות אלא פשוט לפרק, לא להעביר מלייארדים לחמאס, להגיד לביידן dont,ו וביבי מתנהג כמו יהודון גלותי חסר כבוד עצמי כשאפילו למחוץ את אירן איננו מסוגל אז איך יצליח לנצח את סינואר? בושה ביבי.

    5. 11

      נחשו לאיזה צד פוליטית המ.פ הגיבור נוטה.

      1. תהייה בנעליים שלו ותגיב ,מהכורסא בבית אתה יכול לחשוב מה שבא לך,תהייה בשטח ותוכיח שזה לא נכון

    6. 10

      אם החיילים מרגישים כך אולי כדאי לסרב להתייצב/להמשיך במילואים?

      1. יש מקרים שסירוב פקודה היא הדבר המוסרי והערכי ביותר כלפי עמנו. נראה כי הגיעה העת

    7. 9

      האיש הזוי לחלוטין ודואג אך ורק לעצמו ולבוחריו.
      לא מעניין אותו מאזרחי מדינת ישראל

    8. 8

      האיש דפוק ברמות ועוד יש שיתפלאים

    9. 7

      מראה את הבורות והניתוק ממיגזרים שאינם שלו

    10. 6

      נ.פ. יקר מכל שלנו, כואב לי לשמוע את מה שאתה כותה ובעיקר כואבת לי ההבמה שאתה כלכך צודק ושבדרך הזאת לא נגיע לשום מקום ולא נתקדם ואתם הצעירים היפים הטהורים והגיבורים שלנו משלמיפ את המחיר.
      הלב נשבר מהרגשת חוסר האונים הזאת
      תהיה בריא אתה וכל חיילי צבא הגנה לישראל בנפש ובגוף

      1. זה דור גבורה אמיתי. ומגיעה להם המנהיגות והפיקוד הראויים ביותר. חבורת המושחתים האוסלואידית הייתה צריכה להתפטר כבר מזמן…וחלקה כבר להיחקר. הם מכרו את המדינה והעבירו את מפתחות הריבונות שלנו לאמריקאים…
        אבל לא יעזור, אנחנו לנצח כאן והארץ היא שלנו!

    11. 4

      כל כך נכון כל מילה.
      אני בטוח שיש עוד ביביסטים מפגרים שמאמינים שכל מה שביבי אומר וחושב זאת האמת כי הם עווורים והם לא מבינים שלביבי אכפת רק מביבי ולא מאף אזרח ו/או חייל שלנו.
      הוא יחליט רק על הנוחות שלו וזה אומר מלחמה כמה שיותר ארוכה ואחרי זה יפתח במלחמה בצפון רק בכדי להשאר בשלטון.
      הוא יודע שבתום המלחה המדינה תדרוש בחירות ושיעופו ראשים ושלו ביניהם..
      ולכל הביביסטים אני ימני ואפילו יותר ממכם הסצומים שביבי יורק עליכם ואתם חושבים שזה גשם