מלחמה בפתח? בפיקוד העורף נערכים להפסקות חשמל

צבי טסלר No Comments on מלחמה בפתח? בפיקוד העורף נערכים להפסקות חשמל

בפיקוד העורף מחדדים היום את ההנחיות לציבור כיצד להיערך מראש למקרה של הפסקת חשמל ממושכת חלילה: "היערכות יכולה להציל חיים"

אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת מלחמה בצפון? בפיקוד העורף מחדדים הנחיות חירום: במצב חירום אנחנו עלולים לחוות הפסקות חשמל ממושכות. היערכות נכונה והכרת ההנחיות, משפרת בצורה משמעותית את ההתמודדות ואף יכולה להציל חיים.

יש לזכור את הכללים להיערכות באמצעות העיקרון של הפסקת חשמל מנתק"ת – מזון, נוזלים, תאורה, קבלת התרעה ותקשורת, בהתאם לפירוט הבא:

מזון: המקררים לא יעבדו וכתוצאה מכך המזון הביתי עלול להתקלקל. כיצד להיערך? יש להכין מזון שאינו דורש קירור ושימורים.נ

נוזלים: ייתכנו שיבושים באספקת המים עקב השבתת המשאבות החשמליות שמובילות אותם לבתים, בדגש על בניינים רבי קומות. כיצד להיערך? יש להכין מים.

תאורת חירום: תופסק הפעילות של כל אמצעי התאורה. כיצד להיערך? יש להכין אמצעי תאורה או פנס הפועלים על סוללות.

קבלת התרעה: צפויים שיבושים בקבלת מידע, הנחיות מצילות חיים והתרעות מאמצעי ההתרעה של פיקוד העורף. כיצד להיערך? יש לוודא שיש ברשותכם אמצעי התרעה נוספים, כמו יישומון פיקוד העורף בטלפון הנייד, פורטל החירום הלאומי במחשב הנייד ורדיו הפועל על סוללות.

תקשורת: במהלך הפסקת חשמל ממושכת, הטלוויזיה לא תפעל, רשת האינטרנט לא תעבוד, ולא ניתן להטעין את הטלפון הנייד. בנוסף, צפויים שיבושים והשבתה של רשת הסלולר. כיצד להיערך? יש לוודא שהטלפונים הסלולריים טעונים ולהצטייד במטענים ניידים.

בנוסף, מומלץ להצטייד מראש בפריטים נוספים החיוניים לכם בהתאם למאפייני המשפחה, כמו מזון לתינוקות, ציוד ייחודי לאנשים עם מוגבלות וכדומה.



0 תגובות