ברקע הסערה המדינית: המשבר בתוך הממשלה

שלמה ריזל No Comments on ברקע הסערה המדינית: המשבר בתוך הממשלה

השר בני גנץ תקף את החלטת ראש הממשלה לבטל את המשלחת לארה"ב ברקע אי הטלת הווטו באו"ם: "לא רק שנכון שהמשלחת תיסע – טוב היה עושה ראש הממשלה אם היה נוסע בעצמו לארה״ב". בלשכת רה"מ הגיבו: "חמאס בירך על החלטת האו"ם; דוחים את ההצעה"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עימות בין ראש הממשלה נתניהו והשר גנץ, ברקע החלטת האו"ם והודעת ראש הממשלה על ביטול המשלחת לוושינגטון: גנץ התייחס הערב (שני) לאי הטלת הווטו מצד האמריקאים ולתגובת נתניהו. "למדינת ישראל יש חובה מוסרית להמשיך בלחימה עד להשבת החטופים ולהסרת איום החמאס וכך נעשה. החלטת מועצת הביטחון אינה בעלת משמעות אופרטיבית עבורנו, ובכל מקרה, נמשיך להקשיב לידידותינו, ונעשה תמיד מה שנכון לביטחון ישראל.

"ולצד זאת, חשוב לזכור – היחסים המיוחדים בין ישראל לארצות הברית הם עוגן בביטחון וביחסי החוץ של ישראל, והשיח הישיר עם הממשל האמריקאי הוא נכס חיוני שאסור לוותר עליו גם כשיש אתגרים ומחלוקות.

"טוב עשתה ארה״ב שהבהירה, כי הפסקת אש תתקיים כתלות בהשבת החטופים. טוב ששר הביטחון נמצא כעת בארה״ב, וידון עם בכירי הממשל על הנושאים המדיניים והביטחוניים שעל הפרק ועל הצורך שלנו בהמשך הלחימה.

"לא רק שנכון שהמשלחת תיסע – טוב היה עושה ראש הממשלה אם היה נוסע בעצמו לארה״ב, ומקיים שיח ישיר עם הנשיא ביידן ועם בכירי הממשל. זה נכון בשגרה, וזה בוודאי נכון כעת, כשמשקל התמיכה של ארה״ב בישראל כה קריטי".

בלשכת ראש הממשלה הגיבו: "לאחר שחמאס בירכו על החלטת מועצת הביטחון שעברה בהימנעות ארה״ב, בני גנץ עוד מציע הערב לשלוח משלחת לארה״ב. ראש הממשלה נתניהו דחה את הצעתו".



0 תגובות