כל הדרכים מובילות לירושלים? לא לכותל: "זה עוול"

המוקד הציבורי 2 Comment on כל הדרכים מובילות לירושלים? לא לכותל: "זה עוול"

הרב חיים מילר, יו"ר התנועה למען ירושלים ותושביה, שוחח עם צבי טסלר בתכנית 'המוקד הציבורי' והלין על השינוי שחל בתחבורה הציבורית המובילה לכותל המערבי בירושלים: "מזה חודשיים-שלושה האוטובוסים עוצרים בשער האשפות ולא בכותל. זה עוול"

תחנת אוטובוס | אילוסטרציה צילום: סוכנות איו"ש
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האזינו לראיון המלא>>>

"זה פשע". הרב חיים מילר, יו"ר התנועה למען ירושלים ותושביה, שוחח עם צבי טסלר בתכנית 'המוקד הציבורי' והלין על השינוי שחל בתחבורה הציבורית המובילה לכותל המערבי בירושלים: התחנה של הקווים 1 ו-3 בכותל המערבי זזה ולא לרווחת התושבים. מדובר בעלייה מאתגרת של כ-200 מטר. שמקשות על ציבור הנוסעים המבוגרים, וכן נשים המטופלות בילדים, וילדים צעירים.

"התנועה התחבורתית לכותל תמיד הייתה 'מדורדרת' ואף אחד לא לוקח אחריות", פתח מילר. "אנחנו דורשים שתהיה תדירות גבוהה, שנוסעים לא יתבזו בצפיפות כמו סרדינים, שלא לדבר על קדושת וטהרת העניין. יש לי קלסרים מלאים בפניות ציבור ותשובות מצחיקות. הם יושבים במשרדים ממוזגים ולא יוצאים לשטח. מזה חודשיים-שלושה האוטובוסים עוצרים בשער האשפות ולא בכותל. זה פשע".

תגובת אגד: "קווי אגד לכותל המערבי זוכים להעדפה מיוחדת הן באשר לתדירות והן באשר לשעות התפעול לאירועים מיוחדים, ימי חול המועד, עצרות תפילה, השבעות חיילים, ועוד. מסלול קווי הכותל הינו רגיש מאוד ונקבע בהתאם להנחיות המשטרה וכוחות הבטחון. מסלול הנסיעה של קווי הכותל, כמו גם מיקום התחנות באזור הכותל ועוד – הכל ע"פ קביעת משרד התחבורה, תוכנית אב לתחבורה ירושלים, משטרת ישראל ועיריית ירושלים. הרב חיים מילר שוקד בנחישות ופועל רבות למען הסדרת תחבורה ציבורית זמינה ונגישה לנוחות ציבור הנוסעים לכותל המערבי וממנו. אגד שותפה נאמנה ועושה הכל, במסירות ובנחישות, כדי לתת מענה ראוי וזמין למשתמשי התחבורה הציבורית ולנוסעים לכותל המערבי".

תגובת משרד התחבורה ותכנית אב לתחבורה:
"א. משרד התחבורה מודע לחשיבות השירות לכותל המערבי, ומשכך עם יישום המכרזים החדשים לשירות התח"צ בירושלים, שופר השירות ליעד זה בצורה נכרת. זאת באמצעות הפעלת קו חדש של חברת סופרבוס (קו 2), וכן הפעלת קו 3 באמצעות רכבים מפרקיים באופן מתוגבר, עם העברת הקו לחברת אקסטרה. בחודש ינואר 2024 בוצעו תגבורים נוספים בקו 3 ובהמשך שלבי היישום של המכרז, מתוכננת גם העברה של קו 1 לחברת אקסטרה שתכלול הפעלה ברכבים מפרקיים ותגבור נוסף בשירות.

ב. לאור השיפור הניכר בשירות, על פי המידע שבידינו, אין עומסים חריגים וקבועים בקווים אלו שדורשים שיפורים בטווח הזמן המיידי. אנו נמשיך לעקוב אחר הנושא ובמידת הצורך והאפשר יבוצעו התאמות בשירות.

ג. באשר לטענה על אי הכניסה של הקווים לתוך רחבת הכותל – בשל שינוי במדיניות המשטרה בתקופה האחרונה, אין הכוונה של שוטרים בשער האשפות ולפיכך אוטובוסים אינם יכולים להיכנס לכיכר גורן.
יצוין, כי ההכוונה היא תנאי הכרחי לכניסת אוטובוסים משום שרוחב הנתיב שמקשר בין שער האשפות לכיכר גורן אינו מאפשר מעבר דו-סיטרי של אוטובוסים, ולכן לפני הכנסת אוטובוס מכיוון דרך העופל לתוך השער יש לוודא שלא מגיע אוטובוס מהכיוון השני (רחוב בתי מחסה).

ד. נבחנות הצעות שונות לפתרון קבוע והנושא נמצא בבירור בין עיריית ירושלים ומשטרת ישראל. אנו פועלים אל מול גופים אלו, במטרה לפתור את הנושא בהקדם אך לצערנו, עד לפתרון נושא ההכוונה אין אפשרות להכניס את קווים 1 ו-3 לתחנה בקרבת רחבת הכותל".

תגובת המשטרה: "משטרת ישראל אינה אחראית על תדירות הקווים ומיקום תחנות ההסעים. בכל מקרה בו יש צורך ביטחוני או תעבורתי לשנות מסלול, להאריך את שעות הפעילות ותדירות הקווים, הדבר נעשה בתיאום מול חברות ההסעה וללא פגיעה או הורדה של תחנות במסלול הנסיעה".

ממשרד השר לענייני ירושלים ומסורת ישראל נמסר: תחבורה ציבורית זה בסמכות משרד התחבורה, למרות הרצון הטוב והמאמצים שלנו בנידון – ההחלטה ויכולת הפעילות בנושא לא נמצאת בידינו.

פנינו לקבלת תגובת לשכת ראש העיר מר משה לאון, אז זו לא התקבלה.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    הסיבה שהאוטובוסים הפסיקו לעלות לכיכר בכותל:
    כמו שנאמר בכתבה, כל פעם שצריך להכניס אוטובוס בשער האשפות, צריך לעצור את התנועה היורדת מהרובע והכותל.
    תמיד זה היה התפקיד של השוטרים העומדים שם.
    התקופה האחרונה היו עבודות בכיכר הכניסה לכותל, ולכן היו שם סדרני תנועה והתפקיד הועבר אליהם.
    העבודות הסתימו, פקחי התנועה עזבו, והשוטרים לא ששו לקחת עליהם את התפקיד חזרה, והעדיפו פשוט להורות לכל האוטובסים לא לעלות.
    לכן הדבר הזה תלוי במשטרה, והתגובה שלה לכתבה היא מזלזלת ולא נכונה.

    1. זה לא תלוי בתקציב ??