שר החוץ ישראל כ"ץ: "חייבים לנצח גם בחזית ההסברה"

המהדורה המרכזית No Comments on שר החוץ ישראל כ"ץ: "חייבים לנצח גם בחזית ההסברה"

אחר תקופה ארוכה, שר החוץ ישראל כ"ץ שובר שתיקה בתקשורת החרדית ומשוחח הערב עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית'. תומך במינויים בכירים בצה"ל: "בעת הזאת חשוב יותר מתמיד לתת לצה"ל להתנהל כסדרו ולקיים את החילופי תפקידים הנחוצים". על נושא הגיוס: "לא צריך לעשות שום דבר בכפייה. בג"צ לא צריך להתערב בזה בכלל, הייתה טעות מצידו לפסול את חוק טל"

ישראל כץ צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ ישראל כ"ץ שובר שתיקה ארוכה בתקשורת החרדית ומעניק הערב ראיון ראשון ובלעדי ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. את דבריו פתח כמובן בהתייחסות לעניין החטופים ואמר: "נושא החזרת החטופים הוא משימה רמת מעלה אבל יחד עם זה צריך לזכור את המטרה השנייה – הכרעת החמאס. למי שיש ספק – צה"ל ייכנס לרפיח. לגבי עסקה – בימים הקרובים נקבל החלטות ונדע לאן זה הולך".

על ההדלפות מהקבינט: "אוי לו לחבר קבינט שלא יודע לשמור על פיו ומדליף מדיונים סודיים. זה מסכן את ביטחון ישראל"

על הפרסומים שהדיון על החטופים נקטע בשל כניסת השבת: "זה אבסורד ושקר מוחלט. נושא החטופים נידון בראשית הדיון ובהמשך דנו בעניינים אחרים. לא פעם נקראו שרים חרדיים בעיצומה של השבת כדי להכריע בעניינים של פיקוח נפש. הפרסומים החצופים חסרי כל בסיס".

על חזית ההסברה אמר: "בשיחות ב-4 עיניים עם שרי חוץ אני שואל אותם למה לא תומכים בישראל והם אומרים – דעת הקהל. אנחנו חייבים לנצח גם בחזית ההסברתית למרות הכסף הרב שמשקיעות מדינות ערב בהסתה נגד ישראל".

על היחסים עם ארה"ב: "אין לארה"ב בעלת ברית טובה יותר מישראל. זה הדדי. צריך להבחין בין רטוריקה לבין מהות. גם בארה"ב יש בחירות ולכן הם מתבטאים כך. יחד עם זאת, אני מגנה את דבריו של צ'אק שומר. בישראל יש ממשלה לגיטימית ויציבה ואין לו זכות להתערב בפוליטיקה הישראלית"

כ"ץ סיפר: "אחרי דבריו המבישים של נשיא ברזיל קראתי לשגריר לנזיפה ביד ושם והבהרתי לו שהנשיא הוא אישיות בלתי רצויה בישראל. אני לא מתכוון לשתוק על כאלה דברים". עוד אמר: "הצלב האדום שלא טורח לדאוג לחטופים דורש שנאפשר ביקורים אצל מחבלי הנוח'בה. סירבנו בתוקף"

על מינויים בכירים בצה"ל: "אין לקבינט כל סמכות להתערב בהליך. זה בסמכות הרמטכ"ל ושר הביטחון בלבד. צריך לסמוך עליהם ולתת אמון במערכת הביטחון. בעת הזאת חשוב יותר מתמיד לתת לצה"ל להתנהל כסדרו ולקיים את החילופי תפקידים הנחוצים. צריך לזכור שכל המועמדים ראויים ועברו את כל השלבים"

על נושא הגיוס: "לא צריך לעשות שום דבר בכפייה. בג"צ לא צריך להתערב בזה בכלל, הייתה טעות מצידו לפסול את חוק טל. אני בטוח שיש הבנה שצריך לנהל את זה בשותפות הדדית. זכות לימוד התורה שמרה על עם ישראל לאורך אלפי שנים וחייבים לשמר את הערך הזה. צריך לבדל את השיח על עניין הגיוס מהשיח הפוליטי. צריך לשמור על שיח ענייני ומכבד תוך הכרה בחשיבות לימוד התורה".

על כניסתו של גדעון לקבינט המלחמה: "אני לא מחפש יריבים בפנים, יש מספיק יריבים חיצוניים כמו למשל ארדואן, נשיא ברזיל. אנחנו צריכים להתאחד מולם ולא לתת לוויכוחים לפלג ביננו".

האזינו לראיון המלא



0 תגובות